کد مطلب: ۵۰۹۰۷۰

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۴ بهمن ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۴ بهمن ۹۹

روز پنج‌شنبه، دلار در محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان آرام گرفت که ۵۰ تومان کمتر از روز چهارشنبه بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز پنج‌شنبه، دلار در محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان آرام گرفت که ۵۰ تومان کمتر از روز چهارشنبه بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: ماسیج وویتال، بنیان‌گذار و مقام ارشد سرمایه‌گذاری در موسسه «آمتلون کاپیتال» آمستردام گفت: چشم‌انداز آزادسازی میلیاردها دلار از وجوه بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و کشورهای دیگر و احتمال معافیت از تحریم‌های نفتی ایران، باعث افزایش تقاضا برای ریال ایران شده است.

بلومبرگ همچنین در ادامه این گزارش به کاهش سنگین ارزش ریال مقابل دلار از ماه مه ‌۲۰۱۸ اشاره داشت؛ زمانی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های سختی را علیه ایران اعمال کرد.

بایدن که در زمان انجام مذاکرات هسته‌ای برای دستیابی به توافق، معاون دولت باراک اوباما رئیس‌جمهوری وقت آمریکا بود، از تمایل برای بازگشت به برجام و برداشتن مجازات‌ها سخن گفته است، مشروط بر اینکه تهران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای عمل کند. پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، احتمال آزادسازی پرداخت‌های نفتی ایران را مطرح کرده که در حساب‌های بانکی فرامرزی بلوکه شده‌اند.

به‌نظر می‌رسد روند بازار ارز طی ماه‌های آتی نیز وابسته به اخبار مربوط به روابط ایران و آمریکا خواهد بود و بازیگران ارزی بیشتر از هر زمانی به مشخص شدن وضعیت دارایی‌های ارزی بلوکه شده ایران دقت خواهند کرد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شایان2

    اینم ازبایدن جونتون که گفتین بیاد همه چی حله آفرین خداروشکر پراید شد 5میلیون برنج شد 20هزار مرغ شد 15خوبه خخخخخخخخخخخخخخخخخ.بایدن عروسکی بیش نیست سیاست آمریکاازتلاویو مخابره میشه نه واشنگتن دی سی بیدارشین .طلاهاتونو نفروشین دلاراتونو نفروشین گرونی توراهه. ماهیچ دوستی درجهان نداریم دوستی های ما یک طرفس.ارزونی خاستن تواین مملکت یعنی باید به عقل خودتون شک کنید

    • ناشناس

      نه دوست عزیز ازاین خبرهانیست هرچقدردیرتربف وشی بیشترضررمی کنی

  • لیلا

    خیلی عجله نکنید هنوز مذاکرات شروع نشده اگر شروع بشه باید برای فروش دلار تو صف های طولانی با یستیم ،تازه وقتی که نوبتمون شد اگه خریداری باشه .