کد مطلب: ۵۸۲۷۶۷

آخرین نرخ دلار پیش از امروز / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۴ مهر

آخرین نرخ دلار پیش از امروز / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 4 مهر

در اولین روز هفته، قیمت دلار ساعت ۳ بعدازظهر ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان قیمت خورد که ۱۵۰ تومان کمتر از روز پنج‌شنبه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اولین روز هفته، قیمت دلار ساعت ۳ بعدازظهر ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان قیمت خورد که ۱۵۰ تومان کمتر از روز پنج‌شنبه بود. شماری از فعالان باور داشتند که صحبت‌های وزیر امور خارجه ایران زمینه‌ساز تغییر موقت انتظارات معامله‌گران و نزول بهای دلار شد. امیرعبداللهیان عنوان کرده بود که ما به میز مذاکره درباره توافق هسته‌ای برمی‌گردیم و مذاکرات به زودی از سر گرفته می‌شود.

ارز نوسان شدید نخواهد داشت

علی رحیمی، کارشناس اقتصادی نیز درباره وضعیت بازار ارز در روزهای آینده گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور دو جنبه افزایش یا کاهش نرخ ارز بر پایه یکسری معیارهایی وجود دارد که به صورت جدا باید بررسی کرد اما از آنجا که با گذشت شش ماه اخیر نتیجه برجام هنوز مشخص نیست و معاون اول رییس‌جمهور هم چندی قبل بیان کرد که تا ماه آذر دور بعدی مذاکرات نخواهد شد، برخی فعالان بازار امیدی به تعیین تکلیف این موضوع در آینده نزدیک ندارند و انتظار می‌رود در این شرایط قمیت ارز روند صعودی با شیب ملایم داشته باشد.

او افزود: اگر بخواهیم مثبت و خوش‌بینانه به آینده بازار نگاه کنیم این است که اگر مذاکرات به زودی آغاز شود دلار وارد مدار نزولی می‌شود اما در کنار آن رییس کل بانک مرکزی هم تا چند روز آینده مشخص می‌شود که این موضوع نیز منجر به روند نزولی دلار و از بین رفتن فرصت نوسان‌گیری خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بنابراین باتوجه به شرایط موجود در کشور ، به نظر نمی‌رسد دلار در روز‌های ابتدایی مهر نوسانی بیش از هفته گذشته را تجربه خواهد کرد و تا زمانی که اتفاق تاثیرگذاری بر اقتصاد کشور رخ ندهد همین محدوده قیمتی را حفظ می‌شود. فعلا جو نزولی در بازار ارز حاکم شده است.

دنیای اقتصاد نوشت:

دلیل امیدواری نوسان‌گیران دلار

دیروز برخی از معامله‌گران سعی داشتند که چنین باوری را در بازار مطرح کنند که سر راه شروع مذاکرات، موانع زیادی وجود دارد. این دسته عنوان می‌کردند که ابهامات زیادی در مسیر مذاکرات هسته‌ای وجود دارد و اختلاف‌های دو طرف زیاد است. ممکن است تقویت چنین باورهایی در روزهای آتی زمینه‌ساز برگشت اسکناس آمریکایی شود. البته دلار در هفته‌های اخیر بارها سعی کرده که از محدوده مقاومتی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور کند، ولی موفق نشده است.

شماری از معامله‌گران اعتقاد دارند تا زمانی که دلار از محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور نکند، خریداران جدیدی به بازار وارد نخواهند شد.

برخی فعالان نیز عنوان می‌کنند که در طول نشست مجمع عمومی سازمان ملل، هیچ پیشرفتی در مذاکرات ایران صورت نگرفت و همین عامل انتظارات صعودی در بازار را تقویت کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد عرضه بازارساز در اندازه‌ای قرار دارد که اجازه رشد را به قیمت دلار نداده است.

برخی از فعالان عنوان می‌کنند که در هفته‌های اخیر حجم اسکناس قابل توجهی در بازار وجود دارد و همین عامل موجب شده است که تا حدی نوسان‌گیران خریدهای سنگینی را صورت ندهند. آنها احساس می‌کنند که بازارساز در حال مداخله در بازار است و اجازه عبور اسکناس آمریکایی از مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی را نمی‌دهد.

آخرین اخبار مرتبط با بازار دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.