خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۹۳۶۷

بازار دلار در جستجوی تعادل / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۵ بهمن ۹۹

بازار دلار در جستجوی تعادل / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۵ بهمن ۹۹

حدود ساعت ۳ بعد از ظهر، اسکناس آمریکایی در بازار در محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شد که ۴۰۰ تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود ساعت ۳ بعد از ظهر، اسکناس آمریکایی در بازار در محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شد که ۴۰۰ تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: دامنه نوسان دلار از اوایل آذرماه تا اواخر دی ماه محدود شده بود و اسکناس آمریکایی عمدتا در کانال ۲۵ هزار تومانی تغییرات خود را انجام می‌داد. با این حال، از زمانی که معلوم شد، کنگره آمریکا نتایج انتخابات این کشور را مورد تایید قرار می‌دهد، موج جدیدی از فروشندگان وارد بازار ارز شدند که توانستند حتی قیمت را تا کانال ۲۱هزار تومانی نیز پایین ببرند.

پس از برخورد دلار به کف ۲۱ هزار تومانی، خریداران تا حدی فعال‌تر شدند و توانستند قیمت را به کانال ۲۳هزار تومانی نیز ببرند. پس از این اتفاق، چندین رفت و برگشت قیمتی در بازار دلار بین دو کانال ۲۲ و ۲۳ هزار تومانی صورت گرفت.

از نگاه برخی از بازیگران باتجربه بازار، این رفت و برگشت‌های قیمتی نشان می‌دهد که بازار همچنان جهت خود را نشناخته است و معامله‌گران در وضعیت نااطمینانی نسبت به آینده قیمت دلار به سر می‌برند.

برخی تحلیلگران باور دارند، بازارساز در چنین شرایطی می‌تواند با مداخله خود دامنه نوسانات را کاهش دهد تا بازار از سردرگمی فعلی رهایی پیدا کند. البته برخی از کارشناسان اعتقاد دارند بازارساز به‌دنبال آن است که بازار بر اساس عوامل و متغیرهای درونی خود به تعادل برسد.

در واقع نیروهای افزایشی و کاهشی، پس از بالا و پایین کردن ترازوی قیمتی، سرانجام بدون مداخله بازارساز به تعادل برسند. با این حال، حداقل در یک هفته اخیر این اتفاق رخ نداده و قیمت دلار نوسانات زیادی را تجربه کرده است.

در شرایطی که دامنه نوسانات قیمت زیاد می‌شود، بسیاری از فعالان اقتصادی ممکن است خرید و فروش‌های خود را به تعویق بیندازند؛ برنده افزایش تغییرات قیمت دلار، نوسان‌گیران خواهند بود که می‌توانند سود مناسبی را از جابه‌جایی‌های قیمتی به دست آورند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام ایا این امکان دارد که دلار به ارز ۱۱ هزارتومانی برسد

    • ناشناس

      اگر از تجارت نیوز میپرسی ، نه ! چون از دید تجارت نیوز دلار همیشه در حال افزایش است ، حتی وقتی کاهش پیدا میکنه

    • مردم ایران

      رساندن دلار ۱۱ کار سختی نیست حتی پایین تراز این نرخ هم امکان دارد چونکه شرایطش مهیا شده و با لغوشدن تحریمها،خیلی راحت به زیر ۱۰ میشه رسوندش . ولی امان از مسئولان بی کفایت که اجازه این کار را نمیدهند.پس چه با تحریم وچه بی تحریم دلار زیر بیست نخواهد آمد،یعنی نمی گذارند

  • ناشناس

    سلام و خسته نباشد
    احتمال داره دلار تا مرز ۲۰تمن بیاد؟

  • ملت ایران

    باسلام خدمت دوستان ازآنجا که به گفته رییس جمهور دلار دست ماست فکر کنم دو یا سه سال پیش بود بچها دادگستری ریختن سود جوها روگرفتن بعد دلار توکف بازار شد ۶۰۰۰ تومان خیلی ها خریده بودند برا سودداغون شدند وبعد رئیس بانک مرکزی اعلام کرد ماازشما ۹۵۰۰ میخریم نترسید بعد به مردم بدبخت گفتند میخواین برین کربلا بیاین توسامانه به شما همون ۹۵۰۰ میدیم که خیلی ها رفتن تو نجف تو صف ۱۰۰۰۰ نفری بعضیها از زیارت جاماندن پول برگشت نداشتند کلیپ هاش هست بعد دولت گفت بیاین ایران پولشون رو میدیم با ۲۰۰۰۰ یا ۵۰۰۰۰ هدیه مردم بدبخت دوباره توصف بانک یارو با ارز دولتی۴۲۰۰ رفت ترکیه جنسهاشم خرید ده برابر چپوندن به مردم۰ دوباره دوهفته پیش دلار به ۲۰۰۰۰ تومن رسید توسامانه نیما ۲۵۰۰۰ تومن بود خودشون ضرر میکنن نمیخوان بیاد پایین۰ مریض دارا بیماران بدبخت بااین ارز سر به فلک کشیده چه کنند خدا جوابشون بده وبس بدبختی این مردم اینه که گذشته زود یادشون میره

  • ناشناس

    اصلا معلوم نیس میخواد چی بشه دلار ارزان میشه جنس داره روز ب روز میره بالا