کد مطلب: ۷۷۷۴۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار بعد از توافق با عربستان/ دلار به ۳۰ هزار تومان می‌رسد؟

پیش‌بینی قیمت دلار بعد از توافق با عربستان/ دلار به 30 هزار تومان می‌رسد؟

قیمت دلار روز گذشته جمعه، 19 اسفند ماه 49 هزار و 600 تومان بود. اما دلار تهران امروز را با قیمت 46 هزار و 300 تومان آغاز کرد و تا 45 هزار تومان هم رسید. ریزش 4 هزار تومانی دلار پس از آن رخ داد که ایران و عربستان توافق جدیدی را امضا کردند. اما قیمت دلار چقدر کاهش خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاهش قیمت دلار از سفر رافائل گروسی به ایران آغاز شد و حالا با توافق ایران و عربستان ادامه دارد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که احتمالا سفر گروسی بتواند دلار را به زیر کانال 50 هزار تومان برساند. اما دلار در کانال 50 هزار تومان مقاومت کرد و در همین کانال ماند. اما خبر توافق ایران و عربستان از شب گذشته روند قیمت دلار در بازار را دوباره کاهشی کرده و توانسته دلار را وارد کانال 40 هزار تومان کند.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت دلار 45 هزار و 600 تومان است. اما آیا ریزش بیشتری در راه است؟

یکی از پیش‌بینی‌ها درباره کاهش بیشتر قیمت دلار مربوط به مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین است. او روز گذشته با انتشار خبر توافق نوشت: «رفقا هرچه دلار ذخیره کردید بریزید بازار، یکی از نتایج توافق پکن، سرازیر شدن درهم از طرف اماراته که از یکشنبه کلید می‌خورد.»

سلطانی‌زاده، عضو شورای‌عالی کانون صرافان هم وعده دلار 30 هزار تومانی را داده و گفته «امروز برخلاف روزهای گذشته در مقابل صرافی‌ها صفی برای خرید دلار نیست و دلار با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری ندارد.»

وی تاکید کرده که «در ادامه کاهش قیمت ارز که از هفته گذشته شروع شده پس از توافق با عربستان شدت کاهش نرخ ارز در بازار شدت بیشتری یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه‌دار خواهد بود و دلار به کانال ۳۰ هزار تومان هم خواهد آمد.

ایبنا، رسانه بانک مرکزی هم در این باره نوشت: شنیده‌ها از منابع موثق حاکی از آن است که گشایش در روابط بین بانکی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و تسهیل عرضه منابع وسیع درهم از طریق امارات بخشی از نتایج از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان خواهد بود؛ به نظر می‌رسد سفر رییس کل بانک مرکزی در آینده نزدیک به یکی از کشور‌های منطقه در همین راستاست.

اخباری که از منابع مختلف منتشر می‌شود حاکی از این است که برخی ازمحدودیت‌های ارزی ایران با توافق جدیدی که شکل گرفته در حال برداشته شدن است و این مساله می‌تواند بر قیمت دلار اثر کاهشی داشته باشد.

اما اینکه میزان این کاهش چقدر است، سوالی است که ظرف چند روز آینده مشخص می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آی کاش کالاهایی که گرون شد بخاطر دلار بیارن پایین

    • ناشناس

      اینگونه تبلیغات درموردکاهش دلارجای تامل دارد،من نه دلاردارم،ونه خریدارآن هستم،تصادفاقیمت گرفتم امروز،درسبزه میدان میگفتند۴۷تومان فقط خریداریم،ضمناحاصل توافق پکن امروز۳۴هزارواحدکاهش بورس بوده،والبته بسیاری سهام۵درصدمنفی،متاسفانه سیگنال درستی ازاقتصادصادرنمیشود،سیکل معیوبی که همه ساله پایان سال وهنگام تصویب حداقل دستمزدشاهدآن هستیم

  • ناشناس

    جهت افزایش حقوق کارگران باید تدابیری اندیشه میشد دیگه

    • مرتضی

      بعضی ها که دلار ذخیره کردند و نو نشون تو بدبختی مردمه همش فاز منفی ميدند. داداش من خوشحال باشید که داره میاد پایین

  • ناشناس

    فیتیله قیمت ارز در اختیار بانک مرکزی است هروقت بخواهد می تواند قیمت دستوری بدهد .همانطور که همیشه می گویند اگر ما کنترل نمی کردیم الان قیمت ارز سربه فلک کشیده بود

  • منا

    بعدازعیددلار۸۰ تومنه شرط میبندم

    • .

      بشینید، بپوسید تا بره بالا
      دیگه دوره دلال ها به پایان رسیده

    • ناشناس

      چقدر دلار درید

    • ناشناس

      ظاهراً شما دلال هستی و از گرانی خوشحال می‌شوی

    • ناشناس

      سلام دلار نمی تونه زیاد بالای باشه چون ۴ سال اول ریاست جمهوری داره وارد نیمه دوم میشه و برا انتخابات باید جو و بهانه ای باشه که یکسری رو بکشونه پای صندوق رای

    • ناشناس

      خسته نباشی هر سربالایی ی سرپایینی داره

  • ناشناس

    ارباب رعیتی رسماً درست کردن

  • باباخانی

    الا ماشالله همه هم ریالشان را به سکه و دلار تبدیل کردند و کارشناس تمام امور و حوزه های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی شدند….شما یک نظر به این کامنت ها بیاندازید به راحتی به این نتیجه ساده خواهید رسید.دلار که بالا میرود تازه بورس طلا و ارز گرم میشود و دلالان هم که تعدادشان نجومی شده که نه تنها هیچ نقشی در بهبود تولید و اقتصاد ندارند بلکه با مکیدن خون مردم و ارتزاق از جامعه با این روش های جو سازی و روانی و تزریق شایعات بی اساس و بی پایه میکوشند که این بازار شیطانی دلال بازی از رونق نیفتد.چون هر چقدر قیمت ارز پایین بیاید میل و رغبت مردم از خرید ارز کم و کمتر میشود بطوریکه این خون اشامان و دلالان بساط خود را آنوقت جمع کرده و به فکر کار و کسب جدیدی باشند.

  • رضا

    دلار فقط زمانی ارزون میشه که توافقی کلی انجام بشه،این توافق رو حکومت انجام داد تا خیالش از یمن و سوریه متمرکز جنبش مردمی داخل کشور بشه.واین نمیتونه بر قیمت ارز اثری داشته باشه و احتمالا بعد نوروز دوباره قیمت ارز بالا میره.مگر سیاست خارجی عوض بشه

  • مرتضی

    بعضی ها که دلار ذخیره کردند و نو نشون تو بدبختی مردمه همش فاز منفی ميدند. داداش من خوشحال باشید که داره میاد پایین

  • ben

    ریزش دلار هیچ ربطی با توافق با عربستان نداره..

  • اکبر

    موقتیه مطمئنا دوباره گرون میشه