کد مطلب: ۵۷۱۲۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معامله دلار خطرناک شد!/ دولت رئیسی بازار ارز را غافلگیر می‌کند؟

معامله دلار خطرناک شد!/ دولت رئیسی بازار ارز را غافلگیر می‌کند؟

معادلات بازار ارز پیچیده شد و حالا نگرانی برای شوک قیمت، فضای بازار را انتظامی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در شرایطی که بسیاری تصور می‌کردند با ورود دولت جدید به پاستور، شرایط تثبیت شود و آرامش نسبی به بازار ارز برگردد، دلار رکوردشکنی در سال ۱۴۰۰ را از سر گرفته است.

امروز قیمت دلار در بازار آزاد از نیمه کانال ۲۶ هزار تومان گذشت و با نرخ ۲۶ هزار و ۶۰۶ تومان معامله شد.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشته است نمایندگان دولت سیزدهم به زودی پای میز مذاکره برمی‌گردند.

با وجود این، رسانه‌های اسرائیلی هم به نقل از منابع امریکایی نوشتند که امریکا امیدی به احیای برجام ندارد و حالا به نظر می‌رسد که بازار ارز ایران احتمال بدبینانه‌تر را در نظر گرفته و دلار به سرعت در حال افزایش قیمت بوده است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که فعالان بازار تاکید می‌کنند با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، احتمالا تقاضای ارز برای واردات واکسن و سرم تشدید شود و همین مساله روی نرخ ارز تاثیر بگذارد.

در مقابل اما، فعالان بازار ارز از افزایش حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی تزریق ارز در بازار می‌گویند و آنچه که از بازار متشکل دریافت می‌شود این است که عرضه دلار شدت گرفته اما مشکل نرخ عرضه پایین‌تر از بازار آزاد است.

در حال حاضر این اختلاف نرخ، بیشتر از روزهای قبل و نزدیک به ۷۰۰ تومان بوده و همین مسئله صف‌های خرید دلار صرافی‌ را طولانی کرده است.

از سوی دیگر برخی فعالان بازار ارز اعتقاد دارند که دست دولت برای تزریق ارز به بازار چندان باز نیست. آنها به تحریم سنگین نفت و کسری بودجه و همچنین بدهی‌های بزرگی اشاره می‌کنند که دولت حسن روحانی برای دولت سیزدهم به بار آورده است.

با این معادلات پیچیده بازار ارز و تشدید ریسک معامله دلار، بسیاری از صرافی‌ها خرید و فروش را تعطیل کرده و منتظر سیگنال‌های دقیق‌تری از چشم‌انداز اقتصاد ایران هستند.

برای اطلاع از سایر تحلیل‌های بازار ارز گزارش آیا دلار ۳۰ هزار تومانی می‌شود؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    کشوری که بدلیل سوء مدیریت دولت دوازدهم ۶۰ درصدمردم بدلیل بیکاری و وضعیت بد اقتصادی که خود به آن دامن زده ایم به دلالی رو آوردند، بنابراین همگی باهم در باتلاق تورم فرو خواهیم رفت.

  • ناشناس

    خدا کنه من اول نفری باشم ک اعدام بشم خاک تو سرم

  • شهروند

    منتظرارزونی دلارنباشیدکه نمیتونن ارزونش کنن،،اولادیگه دزدی نمیتونن بکنن،،دومااینومیدونن اگه ایرانی جماعت سرش به گرسنگی وگرانی بندنباشه امکان داره کارای خطرناک بکنه،،حالاراه چاره چیه،،بله یک جنگ تمام عیارباطالبان وسرگرم کردن مردم،تایادشون بره ازگرونی،،فقط روزی 1000بارشکرکنن که زنده اند،،کارایران اززمانی گره خوردکه اون شاه نفهم تو جشن گفت که باج به چشم آبی هانمیدیم،،بعدازاون هم سرنوشت مارو روس وانگلیس نوشتن،،خدابدادمون برسه،،

  • ناشناس

    نه چون اقای ریسی داره باسیاسد کار میکنه حلا میبینیم

  • ناشناس

    من میگم قیمت ارز بپایین میاد
    نظر خودم هست

  • ناشناس

    ما مردمی ساده لوح و زود باور و خرافاتی هستیم منابع کشور یه سری مسولین بی سواد به یغما میبرن و به ریش مردم ساده لوح میخندن منتظرید درست بشه میشه ….

  • ناشناس

    ارز و طلا میاد پایین خانه و زمین صد برابر گران میشه پارسال سکه ۱۵ رفت الان سکه ۱۰ تومان ارزان میشه

  • سعید

    توجه‌توجه‌توجه
    رفتن‌‌آمریکا‌از‌افغانستان‌وپیروزی‌طالبان‌نشانه‌هایی‌هست‌بر‌این‌قضیه‌که‌آمریکا‌می‌خواد‌با‌ایران‌به‌توافق‌برسه‌‌چون‌اگر‌این‌طور‌نبود‌یکی‌از‌ستگرهای‌دفاعی‌خودش‌تو‌افغانستان‌را‌از‌دست‌نمی‌داد‌
    قیمت‌دلار‌تو‌۱۰هزارتومن‌تثبیت‌میشه‌

  • مسعود

    شکنجه رئیسی فقط جور دیگه ادامه داره چیزی ارزون نمیشه سیاست پدرو مادر نداره دوستان سیاست فشار به مردم مثل دولت‌های قبلی ادامه داره صدرصد بدتر هم میشه

  • سعید

    شما‌بیجا‌میکنی‌نظر‌میدی‌.
    علت‌افزایش‌قیمت‌دلار‌به‌خاطر‌‌حضور‌طالبان‌در‌هرات‌است‌به‌دلیل‌اینکه‌‌این‌شهر‌یکی‌از‌مبادی‌ورود‌دلار‌‌به‌ایران‌بود‌.