کد مطلب: ۶۲۴۱۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار در دور آخر مذاکرات!/ قیمت دلار می‌ریزد؟

پیش‌بینی قیمت دلار در دور آخر مذاکرات!/ قیمت دلار می‌ریزد؟

قیمت دلار در هفته گذشته، کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد. بسیاری می‌گویند این دور از مذاکرات وین، آخرین دور مذاکرات است پس باید انتظار تغییرات خاصی در بازار ارز را داشت. این هفته قیمت دلار می‌ریزد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار بازار آزاد در دو روز ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه نسبت به روز چهارشنبه تغییرات چندانی نداشته و در محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود.

روز سه شنبه قیمت دلار آزاد حرکت نزولی خود را آغاز کرد و به ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. روز گذشته نیز این حرکت نزولی ادامه‌دار بود و دلار به ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان رسید.

بر اساس اعلام کانون صرافان دلار در صرافی‌ها، ۲۴ هزار و ۹۸۹ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۲۹۲تومان برای فروش قیمت ثبت شد و حدود ۱۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد.

روز گذشته دلار در صرافی‌ها، ۲۴ هزار و ۸۸۳ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ۱۹۶ تومان برای فروش به ثبت رسید.

در صرافی ملی نیز دلار با حدود ۱۰۰تومان افزایش، به ۲۵ هزار و ۱۶۲ تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۱۹۲تومان برای خرید رسیده است. در هفته گذشته دلار تحت تاثیر اخبار مربوط به توافق کاهشی بود ولی آخرین روز هفته را تقریبا بدون هیچ تغییری پشت سر گذاشت.

پیش‌بینی قیمت دلار هفته سوم بهمن

تحلیلگران معتقدند دور بعدی مذاکرات وین ، دور آخر و نهایی است. اگر روند مذاکرات هسته‌ای مثبت باشد و ایران و آمریکا بتوانند به توافق برسند، می‌توان امیدوار بود که روند قیمت دلار در بازار نزولی است و باید منتظر کاهش قیمت دلار باشیم.

از ابتدای هفته جاری، روند کاهش قیمت دلار آغاز شد و دلار کانال ۲۸ هزار تومانی را از دست داد و وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد. اگرچه نتوانست کانال ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی را بشکند و به پایین‌تر از این رقم برسد.

اما قیمت دلار در هفته سوم بهمن ماه چه تغییری می‌کند؟ پیمان مولوی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره پیش‌بینی قیمت دلار طی هفته آینده می‌گوید: قیمت دلار طی هفته آینده در محدوده ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان است.

وی تاکید می‌کند: قیمت دلار تحت تاثیر مذاکرات روند نزولی دارد اما نمی‌توان به کاهش چشمگیر قیمت دلار امید داشت. احتمالا متوسط قیمت دلار در سال جاری ۲۶ هزار تومان باشد. اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت دلار روند نزولی زیادی داشته باشد. چون تاکنون عملکرد دولت به شکلی نبوده که بتوان به کاهش بیشتر قیمت دلار امید داشت.

آخرین اخبار بازار دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت واقعی دلار 10 تومان هست 3 برابر دارند به خلق الله می فروشند

  • ناشناس

    ممافع ملی و سرنوشت کشور برای هیچ کسی اهمیتی نداره، الان در بدترین شرایط اگه برجام تایید بشه دلار نباید بالاتر از پنج هزار تومن باشه، ولی چون منافع ملی و مردم و کشور ذره ای مهم نیست، دلار گرون میمونه،

  • ناشناس

    دلار بیاد پایین نود درصد ایرانیان راحت میشوند ولی ظالمان نمیگذارند مردم راحتتر زندگی کنند

  • نبی

    دلار سقوط باور نکزدنی خواهد داشت…..اخبار موثق…
    دو سه میلیارد دلار هم نگه داشته شده که همزمآن وارد بازار کنن

  • ناشناس

    وقتی قرار نیست که دولت اجازه بده قیمت دلار پائین بیاد !!! بودن یا رفع تخریم چه سودی برای مردم داره ؟؟؟ همین الان صحبت از اینه که بانک مرکزی میخواد قیمت ارز رو بالا نگه داره !!! دولت نمیاد درآمد سرشار خودش از قیمت دلار بخاطر سفره مردم از دست بده که ؟؟؟؟ پس نتیجه میگیریم برداشتن تخریم تنها به نفع اونهائیکه پول نفت رو به جیب میزنن نه مردم ایران !!!! پس امیدواریم هیچ وقت تحریمها برداشته نشه !!!!

  • ناشناس

    قیمت ارز رو خوددولت دستوری بالا نگه داشته کل تحریم هم برداشته بشه به حال مردم تغییری ایجاد نخواهد شد قیمت دلار 4000 تومان هم کمتره واینا دستشون توی جیب ملته تا استخوان‌های ما وهم نجوند ولذکن نیستند

  • محمد

    در مورد نظراتی که یک عده در مورد دلار و عدم کاهش قیمت اون نوشتن باید بگم دوستان اینا یه عده دلال هستن که دارن آخرین تیرشون رو برای شستشوی مغز مردم بکار میبرن تا شاید بتونن از آب گل آلود ماهی بگیرن اگر قرارداد ۵۹۸یادتون باشه به حرفم میرسید که تاریخ دوباره تکرار شد و دلالانی که خون مردم رو تو شیشه کردن به خاک سیاه میشینن

  • ناشناس

    در سقوط قیمت دلار شکی نیست اما بعید که دلار زیر ۱۷ تومن بیاد دیگه

  • ناشناس

    همش بازیه اسم تحریم برایه پول بیشتر

  • ناشناس

    سلام خدمت ملت مظلوم ایران اینا همش بازیه برا۲۲بهمن ما دیگه غول نمیخوریم وسلام