کد مطلب: ۵۹۹۲۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ / پیش‌بینی حرکت اونس جهانی طلا

بازار طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ / پیش‌بینی حرکت اونس جهانی طلا

بازدهی بازار طلا و سکه در یک سال گذشته کمتر از تورم بوده؛ با توجه به نوسان قیمتی فلز زرد، آیا بازار طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ پیش‌بینی‌ها از بازار طلا و سکه چگونه است؟

ابه گزارش تجارت‌نیوز ، بازار طلا و سکه در چند ماه گذشته نوسانات زیادی داشته اما در در بازدهی کلی تغییرات زیادی را ثبت نکرده است. قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در یک کانال نسبتا باثباتی نوسان داشته‌اند و به عنوان یک بازار برای سرمایه‌گذاری بازدهی مثبتی نداشته است.

بازار طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان رسیده است و قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته است. با توجه به تاثیرپذیری قیمت طلا و سکه از قیمت دلار، شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز از کاهش تقاضا در بازار خبر داد و توضیح داد: در یک سال گذشته قیمت طلا و سکه در همین محدوده موجود نوسان داشته‌اند. اگر افزایش و یا کاهش زیادی هم ثبت کردند بعد از مدتی دوباره به قیمت تعادلی خود رسیده‌اند.

کشتی‌آرای در ادامه توضیح داد که یکی از دلایلی که در چند وقت گذشته موجب کاهش حباب سکه شده است کاهش تقاضا در بازار است. کاهش تقاضا در بازار هیجان و انگیزه در خریداران و فروشندگان را کم کرده است.

نایب رئیس اتحادیه، یکی از عوامل کاهش تقاضا در بازار را عدم بازدهی مناسب بازار طلا و سکه در یک سال گذشته دانست. او بر این عقیده است که بازار طلا و سکه که بیشتر جلوه سرمایه‌گذاری دارد، به دلیل آن که در یک سال گذشته بازدهی خوبی را ثبت نکرده انگیزه خرید و فروش را کم کرده است. در نهایت همین موضوع باعث کاهش تقاضا در بازار شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته

نایب رئیس اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا و سکه گفت: اونس جهانی در معاملات پایان هفته تحت تاثیر تقویت شاخص دلار کاهش یافت. با توجه به روند حرکتی اونس و کنترل نرخ ارز در بازار داخلی پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته روند حرکتی قیمت طلا و سکه متعادل و با نوسان کم همراه باشد.

احتمال رشد ۳۰ درصدی در بازه یک سال و نیم

با وجود این، علی طباطبایی کارشناس بازارهای مالی معتقد است: در بازار داخلی، طلا بیشتر از دلار تاثیر می‌‌پذیرد تا اونس. اگر بازه نگهداری حدود یک سال و نیم باشد، می‌تواند بازده ۳۰ درصدی برای افراد داشته باشد. البته منظور، طلای اجرت‌دار و سکه نیست.

به گفته او رشد دلار و طلا در بازه یک ساله می‌تواند حدود ۲۵ درصد باشد و معمولا در این بازار در درازمدت افراد ارزش سرمایه خود را از دست نمی‌دهند.

طلا بازار امنی است

به اعتقاد وحید مسعودی دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز طلا در بلندمدت بازار امنی است.

به گفته او، بازار طلا در مقایسه با دلار و رمزارز شرایط بهتری دارد.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.