کد مطلب: ۴۹۷۵۲۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۸ آذر ۹۹ / روند قیمت طلا کاهشی است؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۸ آذر ۹۹ / روند قیمت طلا کاهشی است؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

نادر بذرافشان، دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: بعد از تعطیلی دو هفته‌ای تهران و آغاز به کار واحدهای تولیدی و توزیعی طلا هنوز تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا و سکه وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا امروز روند نزولی بیشتری داشته باشد.

اقتصادنیوز هم نوشت: دوشنبه ۱۷ آذر روز بلاتکلیفی برای بازار طلا بود. ابتدا این فلز گرانبها روندی افزایشی داشت اما ناگهان افت پیدا کرد و از اواسط ظهر به وقت تهران مجددا روند افزایشی خود را پیش گرفت.

براساس گزارش کیتکو، در روز گذشته طلا حدود ۴۸ دلار نوسان داشت و در سطح ۱۸۲۱ تا ۱۸۶۹ دلار در نوسان بود. در نهایت قیمت طلا ۱۸۶۲ بسته شد که در مقایسه با روز جمعه ۲۳ دلار بالاتر بود. عملکرد پایانی قیمت طلا در دو هفته اخیر بی‌نظیر بود اما روند فروش‌ها در بازارنقدی و آتی سرمایه گذاران را نسبت به عملکرد آتی طلا دچار بدبینی کرده است.

تحلیلگران اینوستینگ معتقد هستند بازار شاهد فروش طلای زیادی بوده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. یک تحلیلگر هم در سایت کیتکو می‌نویسد: پیش‌بینی ما تغییر نکرده است ، ما در یک روند نزولی قرار داریم و انتظار داریم فروش بسیار بیشتری ظاهر شود. بدیهی است که ما نه می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم و نه سعی در انتخاب بالا یا پایین را داریم. در این مرحله ، انتظار داریم پایین‌ترین سطح و حتی رکوردهای جدیدی از کاهش قیمت را ببینیم.

اما عملکرد دیروز بازار طلا در بخش نقدی و آتی برخی را امیدوار کرده که بازار طلا جذاب باشد، گروهی از تحلیلگران می‌گویند طلا می‌توان قبل از پایان هفته در مجددا در کانال ۱۹۰۰ دلار اقامت کند زیرا خبرهای انبساط پولی و احتمال بالا رفتن نرخ تورم به نفع این دارایی است. تحلیل‌های فنی هم قویا توصیه به خرید دارند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گران میشود صد ددصد

  • ناشناس

    واقعا همه چیز سخته کننده شده،باید دولت فکری بحال افراد قشر کم درآمدبکند،،،

  • هلن

    بخرم یا دست نگه دارم؟

    • ناشناس

      روند‌طلا‌فعلا‌کاهشی‌است‌ارزونترمیشه‌میتونی‌قیمتها‌رااز۳ماه‌پیش‌رصدکنی

  • هلن

    بخرم یا دست نگه دارم

  • هلن

    بخرم یا دست نگه دارن

    • ناشناس

      ارزونتر‌میشه‌چراکه‌الان‌که‌استانه‌کریسمس‌معمولا‌طلا‌باید‌گرونتربشه‌‌برعکس‌نزولیشده

  • هلن

    بخرم یا دست نگه دارم

  • هلن

    بخرم یا نه صبر کنم؟

  • ناشناس

    تا شب یلدا طلا و سکه بالا میره چون نزدیک کریسمس هستش بعد از اون روند نزولی میگیره تا 20 بمونه ب عید نوروز تجربشو دارم ک میگم

  • ناشناس

    وقتی‌حتی‌‌دراستانه‌کریسمس‌هم‌طلا‌نزولی‌شده‌نشون‌میده‌سرمایگذاران‌طلا‌اگرالان‌نفروشندضررجدی‌کردن‌خوب‌سود۱۰۰‌درصدی‌طی‌یکسال‌‌برای‌طلازیادی‌هم‌هست