کد مطلب: ۵۰۸۰۷۸

حمایت بزرگ سکه از دست رفت / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۳۰ دی ۹۹

حمایت بزرگ سکه از دست رفت / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۳۰ دی ۹۹

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۹ دی با ۷۴,۳۰۰ تومان کاهش، ۹۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۹ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۹ دی با ۷۴,۳۰۰ تومان کاهش، ۹۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۹ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: پس از ۲۰۰ روز، حمایت ۱۰ میلیونی سکه از دست رفت. این فلز گرانبها روز دوشنبه با ۴۶۰ هزار تومان افت به بهای ۹ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید. ریزش دلار در بازار آزاد به زیر کانال ۲۲ هزار تومانی، عامل اصلی بود که منجر به سقوط قیمتی سکه شد. سکه تا زمانی که به بالای مرز ۱۰ میلیونی بازنگردد، در وضعیت موج نزولی خواهد بود.

روز دوشنبه، سکه از مرز ۱۰میلیونی پس از نزدیک به ۲۰۰ روز پایین رفت و وارد محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد. سومین روز هفته، صحنه فروش بازیگران بازار سکه بود، عاملی که موجب شد فلز گرانبهای داخلی ۴۶۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست بدهد و به بهای ۹ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان برسد. آخرین‌بار که سکه زیر مرز ۱۰ میلیونی نوسان کرده بود، به ۱۶ تیرماه سال‌جاری بازمی‌گردد.

با از دست رفتن یک رقم از بهای سکه، انتظارات در این بازار نزولی‌تر نیز شده است. با این حال، به نظر نمی‌رسد تا زمانی که دلار بالای ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان قرار داشته باشد، سکه افت بیشتری را به ثبت برساند. فعالان بازار سکه این روزها به روند بهای دلار دقت زیادی دارند؛ عامل اصلی سقوط سکه در روز دوشنبه نیز نزول اسکناس آمریکایی به زیر کانال ۲۲ هزار تومانی بود.

حمایت بزرگ سکه از دست رفت

بسیاری از تحلیلگران فنی باور داشتند که مرز ۱۰ میلیونی، حمایت بزرگ بازار سکه بود؛ از نگاه آنها با از دست رفتن این حمایت فلز گرانبهای داخلی می‌تواند در گام اول تا محدوده ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی افت و در گام بعدی، به محدوده ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فکر کند.

با این حال، تحلیلگران فنی باور دارند، سکه در صورتی‌که به بالای محدوده ۱۰‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بازگردد، سکه‌بازان به مرور به بازار بازخواهند گشت. البته گفته می‌شود که سکه‌بازان تا حدی نسبت به افزایش بهای اونس طلا نیز ناامید شده‌اند و همین موضوع نیز در افزایش فروش‌های آنها اثر داشته است. با این حال، در صورتی‌که اونس طلا به بالای هزار و ۸۵۰ دلار بازگردد و دلار نیز به زیر ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان نزول نکند، احتمال افزایش قیمت سکه بالا خواهد رفت.

مرزشکنی مهم دیگر بازار روز دوشنبه، نزول گرم طلا به زیر یک‌میلیون تومان بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۴ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۹۴۰‌هزارتومان رسید.

جدا از افت سکه امامی و گرم طلا، دیروز نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز در جهت کاهشی حرکت کردند. نیم‌سکه ۲۰۰هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۵‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. ربع‌سکه نیز ۵۰ هزار تومان کاهش را به ثبت رساند و در محدوده ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه چی دست خودتونه ی روز سکه ی روز ماشین ی روز طلا بد بخت ما…..

  • ف.م

    فقط دارن با روح و روان مردم بازی میکنن

  • ف.م

    فقط خدا ب داد ملت ایران برسه

  • TNT

    خیلی جالت دولت ملت همیشه در صحنه رو به مرگ گرفته که حالا اکثریت به تب راضی هستند!!!!
    ارزونی کجا بود!!
    همه مایحتاج مردم گرون شده و مردم توان خرید ندارند!
    حالا چند درصد کاهش رو میگید ارزونی!!!

    • ناشناس

      دمت گرم درسته حرف حقه

  • TNT

    از ماست که بر ماست…..

  • ناشناس

    خطاب به دوست عزیز که گفته قشر متوسط درامدش ۳الی۴ تومن هست
    عزیزم قشر متوسط درامدش نهایتن ۵الی۶ تومن هست یه حساب سر انگشتی که بکنی میشه بازم پس انداز کرد پس به همه نگو دلال دلال کسی هست که مقدار زیادی تهیه میکند که بازار را به دست گیر ولی قشر متوسط نهایتا ۵۰ گرم طلا بتونه با پس انداز چندین ماه تهیه کند

    • بی طرف

      من نمی دانم کدام قشرم ولی فوق لیسانسم با 20 سال سابقه کار . درامدم ماهی 4 میلیونه . هرکار میکنم هر چه صرفه جویی میکنم با اجراره خانه هزینه ام کمتر از 5 تومان نمیشود . 6 ماه یکبارم لباس میخرم برا یخانواده فقط هم یک بچه دارم. سبد خرید یک خانواده 3 نفره مستاجر محاله کمتر از 5-6 میلیون باشد مگر اینکه یک وعده نخوذند . من نهایت بتوانم ماهی یک کیلو گوشت بگیرم که برخی ماهها نمی توانم ماهی دو عدد مرغ در حد توانم است

    • رضا

      نزن این حرفو کجا میشه پسنداز کرد بیا ببین برجی یک میلیون کرایه خونه فقط میدیم با کارگری از کجا بدیم کجای برجی 6 ملیون درآمد قشر کم درآمده

  • ناشناس

    بدبخت شدم
    سکه خریدم ۱۴
    کاش پولم می رسید خونه میخریدم از مستاجری خلاص میشدم
    و نمیرفتم سراغ بورس و سکه

    • رهگذر

      دلال جماعت حقشه هر بلایی سرتان بیاید گند زدند دلالها به مملکت. یک عده با زحمت پول درمیاورند یک عده با دلالی و تن پروری

    • ناشناس

      سلام دادش صبر داشته باش خدا کریمه بنده هم مثل شما

    • ناشناس

      اگه پولت میرسه که خونه بخری بخر تا قبل رئیس جمهور بعدی ایران

  • ناشناس

    سلام امروز ظهر دوباره طلا رفته بالا به نظرتون فردا چی میشه

  • ناشناس

    1.با بهتر شدن شدن بیماری کرونا اونس جهانی می تونه کاهشی باشه 2. با افزایش امید ها به توافق برجام پنجاه میلیار دلاری که تو خونه های مردم هست روانه بازار میشه 3. امکان آزاد سازی قسمتی از دلار های بلوکه شده وجود داره
    4.در ضمن این دولت احتمالا به خاطر انتخابات ریاست جمهوری سعی میکنه دلار رو پایین نگه داره 5. نقدینگی به سمت سپرده گذاری در بانک میره
    بنابرین تا قبل از انتخابات احتمال کاهش بیشتر وجود داره
    وقتی همه ی ریسک ها کاهشی هستند چه اتفاقی می افته؟

  • ناشناس

    الان‌چرا‌باز‌گرون‌شد‌طلا‌هیشکی‌به‌فکر‌مردم‌نیست‌‌فکر‌جوانها‌که‌با‌این‌گرونی‌نمی‌تونند‌ازدواج‌کنند‌این‌چه‌مملکتیه‌هر‌چه‌میتونند‌گرون‌میکنند.