کد مطلب: ۴۹۵۱۰۶

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۹ آذر ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 9 آذر 99

طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یک میلیون و 34 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید نیز ۱۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یک میلیون و 34 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید نیز ۱۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

نادر بذرافشان معتقد است: با توجه به کاهش انس جهانی طلا و میزان تقاضا از سوی مردم قیمت سکه به 9 میلیون تومان نمی‌رسد؛ چرا که در طول یک ماه گذشته قیمت طلا و سکه افت خود را داشته و به حداقل رسیده است. حتی به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ثابت باشد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: طلا روز جمعه به زیر مرز روانی هزار و ۸۰۰ دلاری رفت و در نهایت در نزدیکی محدوده هزار و ۷۹۰ دلاری به کار خود پایان داد. عده‌ای از تحلیلگران باور داشتند، در صورتی که سکه‌بازان به روند قیمتی دلار خوشبین بودند، در برابر اثر کاهشی طلا مقاومت می‌کردند. با این حال، به باور آنها سکه‌بازان نسبت به ادامه رشد دلار امیدوار نبودند، در نتیجه با قدرت در موقعیت خرید سکه قرار نگرفتند.

سکه از یکشنبه هفته گذشته در مسیر کاهشی قرار گرفته است و در شرایطی که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد، حتی مرز ۱۱ میلیون تومانی را از دست داد. سکه در شرایط کنونی حمایت محکم ۱۰ میلیون تومانی را در پیش روی خود قرار دارد.

گفته می‌شود که تعطیلات کرونایی هم موجب شده است که تقاضاهای حواله‌ای افت کند. عده‌‌ای نیز عنوان می‌کنند، تعطیلات اخیر موجب شده است که تقاضای مصرفی برای طلا افت زیادی را تجربه کند و این موضوع زمینه‌ساز افت قیمت‌ها در این بازار شده است. روز گذشته، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای یک میلیون و ۳۵ هزار تومان رسید. البته نزول بهای اونس طلا به زیر هزار و ۸۰۰ دلار هم در ریزش گرم طلای ۱۸ عیار اثر داشت.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    طلاو دلار میان پایین ولی کی می تونه به یک نفر که خونه ش تو گرونی خریده بگه قیمت خونه ت اومد پایین.

    • ناشناس

      اونی که خونه خریده توگرونی برای خودش سرپناه تهیه کرده قرارنیست بفروشه

  • ناشناس

    همین الان قیمت خریدش از مردم تو صرافی‌های آنلاین قیمت تمام بهار9800000تومان است چی میگید

  • ناشناس

    هر کس طلا رو برای سرمایه گذاری میخره اشتباه می کنه .طلا در بلند مدت نتیجه خوبی داره .من چند گرم طلا داشتم که گرمی ۱۰ هزار خریده بودم برای استفاده .و حالا این همه رشد کرده.ولی در کوتاه مدت ضرره

  • ناشناس

    به نظر من تا ۳ سال باید رو رشد پول طلا حساب باز کرد .باد آورده را باد میبرد .پس دنبال پول باد آورده نباشید

  • ناشناس

    با توجه به اینکه در کشورهای پیشرفته قیمت خیلی بالا است و در کشور ما نسبت به آن کشورها پایین است .این باعث شده که ما اجناس را به قیمت گزاف به کشورهای دیگر صادر کنیم .این یعنی آنقدر گرانی افزایش میداد که به قیمت کشورهای دیگر نزدیک بشیم .ولی متاسفانه درآمد ایجاد نمی کنند

  • ناشناس

    تشنج در بازار به خاطر ما آدمهای معمولی نیست .بلکه دست عروسک گردان هاست

  • ناشناس

    ایتقدر طلا کرون سده که این یه زره که قیمت اومده پایین جای خوشحالی نداره

    • ناشناس

      والا راست میگه

  • ناشناس

    قیمت مرغ هم حبابه خدارو شکر این کلمه حباب بود والا چکار میکردیم .

  • سامان

    بازار طلا، مخصوصا بازار طلا تهران، دو هفته تعطیل است و اصلا خرید و فروش طلا صورت نمیگیره. و این کاهش قیمت طلا در این چند روز، تخمینی و صرفا بر اساس کاهش نرخ دلار اعلام می شود. بعد از بازگشایی بازار طلا، عرضه و تقاضا به روال سابق بر میگرده و قطعا قیمتها بالا میره. طلا یک فلز ارزشمند است و ارزش اون ذاتی است و اگر روند قیمت طلا را از سالها پیش تاکنون بررسی کنید متوجه میشوید که همیشه قیمت طلا بالاتر از نرخ تورم حرکت میکنه.

  • ناشناس

    سال نو میلادی معمولا بالا میره