خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۷۰۰۵

گفتگوی تجارت‌نیوز با دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران:

پیش‌بینی قیمت طلا تا آخر هفته / تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران است

پیش‌بینی قیمت طلا تا آخر هفته / تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران است

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با توجه به کاهش میزان تقاضا و قیمت انس جهانی طلا پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در بازار داخل تا پایان این هفته روند نزولی داشته باشد.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت طلا تا پایان هفته چه وضعیتی خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: در آخرین معاملات انجام شده قیمت انس جهانی طلا 14 دلار کاهش یافت. همچنین کنترل بانک مرکزی در بازار ارز و طلا هم باعث شده که قیمت طلا روند با ثباتی داشته باشد. با توجه به کاهش میزان تقاضا و قیمت انس جهانی طلا پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان این هفته روند نزولی داشته باشد.

نادر بذرافشان با اشاره به بازدهی قیمت طلا در یک ماه گذشته افزود: در یک ماه گذشته قیمت انس جهانی طلا حدود 60 دلار افزایش یافت، این در حالی است که بنا بر مدیریت بانک مرکزی قیمت طلا در بازار داخل کنترل شد و قیمت طلا در بازار ایران افزایش نیافت.

او به وضعیت تقاضا در بازار طلا اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا در بازار طلا و جواهر به شدت کاهش یافته و فعلا خبری از خریدار نیست در حالی که این روزها اکثر مردم فروشنده طلا هستند. به عبارت دیگر تعداد فروشندگان طلا نسبت به خریداران در سطح بازار بیشتر شده است.

بذرافشان در توصیه‌ای به مردم گفت: در سال رونق تولید واحدهای صنفی طلا و جواهر در رکود کامل به سر می‌برند از این رو برای به حرکت در آمدن چرخه تولید مهمترین توصیه ما به مردم خرید طلاهای ساخته شده به جای طلای آب شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • د.ا.پ

    درود..نظر دادن درمورد نوسان ارز و طلا مشکله و دلیلش هم‌ عدم روند تجاری در ایرانه..یعنی تغیرات در راستای اتفاقات متعارف و معمول تجاری نبست ..چرا که وجود دستهایی رده بالای پنهان بازار و کنشهای غیر قابل پیشبینی دولت و اتفاقات گمراه کننده متاثر از روابط با دیگر کشورهای قدرتمند ..‌همانگونه که در گذشته هم شاهدش بوده ایم ..اجازه تحلیل درست را گرفته یا میگیرد ..اما جدا از اینها میتوان رشد سی درصدی طلا و شاید دلار را در اخر سال پیشبینی کرد! این فنر مهار شده سوری بدلیل تورم زیاده اکنون که به دنبال اتفاقات سال گذشته ایجاد شده بلاخره با فشار قوی متغیر کننده رها خواهد شد..کسری بودجه بخاطر تحریم و کم شدن فروش نفت.. دولت و بانک مرکزی را وادار به جولان و تاکتیکهای گاه ناسالم نموده و به همین علت پبشبینی ها را نمیتوان در چهارچوب اقتصادی کشور به شکل صحیح انجام داد..که البته هشیاری ملت شاید بتواند بالانس سالم و درست را رقم بزند..منتهی میبینیم که من نوعی مشتاق صف کشیدنم..و الی اخر…

  • ک.ن.ح

    با سلام
    ایرانی غیور و عزتمند است..تا پیروزی راهی نیست