کد مطلب: ۷۹۸۷۰۹

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

یک بام و دو هوای قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

یک بام و دو هوای قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

امروز قیمت طلا و سکه در روند نامتوازنی قرار گرفت. برخی قطعات سکه کاهش قیمت داشتند اما قیمت طلا به همراه سکه امامی گران شد. به اعتقاد فعالان بازار، قیمت دلار باعث سرگردانی قیمت در بازار فلز زرد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه امروز روند متوازنی نداشت. در نخستین ساعات معاملاتی امروز، قیمت در بازار فلز زرد با کاهش همراه شد. سکه امامی محدوده ۳۱ میلیون تومانی را از دست داد و سایر قطعات سکه نیز کاهش قیمت داشتند.

اما در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلا و سکه امامی افزایش داشت. قیمت سکه بهار و نیم‌سکه نیز کاهش داشتند.

جدول قیمت و حباب سکه 27 فروردین 1402

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند اگر قیمت دلار کانال ۵۰ هزار تومانی را ترک کند، قیمت سکه محدوده ۳۰ میلیون تومانی را از دست خواهد داد. این پیش‌بینی بنابر همگرایی شدید قیمت طلا و سکه با قیمت دلار در روزهای معاملاتی سال جاری قوت گرفته است.

با این وجود دلار در روزهای اخیر رفتار افزایشی خاصی نداشته است. برخی معامله‌گران ارزی رونق بازار سهام را عامل کاهش قیمت در بازار ارز می‌دانند. با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر روند با ثبات قیمت دلار در کوتاه‌مدت به نظر می‌رسد قیمت در بازار فلز زرد نیز شاهد نوسان‌های پرقدرتی نباشد.

اثر تورم بر بازار فلز زرد

در همین راستا علی صادقین کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر تاثیر رفتار دلار بر قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «در صورت رشد قیمت دلار، طلای داخلی نیز متناسب با آن رشد می‌کند. این در حالی است که فعلا اونس جهانی طلا تاثیر قابل توجهی بر بازار فلز زرد در داخل کشور ندارد.»

وی با اشاره به شروع توافقات ایران و عربستان در روزهای پایانی سال گذشته خاطرنشان کرد: «تاثیر این توافقات و اخبار، توانسته است قیمت دلار، طلا و سکه را در کانال‌های پایین‌تر قرار دهد، اما تاثیر تورم بر اقتصاد و بازارهای مالی را در میان‌مدت و بلندمدت باید در نظر داشت.»

این کارشناس اقتصادی به تورم نزدیک به ۵۰ درصدی سال جاری اشاره کرد و گفت: «قیمت در بازارهای مالی با توجه به قاعده برابری قدرت خرید صعودی است؛ بنابراین با توجه به تورم، روند قیمت در بازار طلا و سکه افزایشی است.»

صادقین با اشاره به تاثیر ۷۰ درصدی قیمت دلار بر بازار طلا و سکه گفت: «در حال حاضر اونس جهانی طلا بازیگر فعالی در تعیین قیمت طلا و سکه نیست و پیش از این نیز قیمت‌ها تنها به اندازه ۳۰ درصد تحت تاثیر بازار اونس جهانی قرار داشت.»

روند نامتوازن قیمت طلا و سکه

امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ سکه امامی با ۹۳ هزار تومان افزایش با قیمت ۳۱ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان معامله شد. سکه بهار اما کاهش قیمت داشت. این قطعه از سکه امروز ۹۷ هزار تومان ارزانتر از روز شنبه معامله شد و با قیمت ۲۸ میلیون تومان به فروش رسید.

نیم سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت و به قیمت ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه بدون تغییر ماند و با قیمت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی امروز ۱۰۰ هزار تومان گرانتر از دیروز معامله شد. قیمت این قطعه از سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت طلا امروز افزایشی بود. در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر مثقال طلا افزایش ۱۸۱ هزار تومانی داشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۶۳ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۴۵ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۵۵۳ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم نزدیک به ۴۰ هزار تومان رشد داشت و با قیمت دو میلیون و ۵۱۹ هزار تومان معامله شد.

در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه نیز مانند قیمت آن نامتوازن بود. حباب سکه امامی میان افزایش و کاهش قیمت نوسان داشت. حباب سکه گرمی ۷۷ هزار تومان گران شد و سایر قطعات سکه نیز کاهش حباب داشتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.