کد مطلب: ۴۳۶۲۹۹

رشد ۶ درصدی قیمت نفت در معاملات سه‌شنبه / آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار طلای سیاه

رشد 6 درصدی قیمت نفت در معاملات سه‌شنبه / آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار طلای سیاه

در معاملات روز سه‌شنبه، قیمت نفت با شش درصد رشد به بیش از 36 دلار در هر بشکه رسید. موسسات مالی و بانکداری بزرگ جهان از جمله سیتی‌گروب، گلدمن سَکس و سوسیته ژنرال، درباره ادامه افت قیمت طلای سیاه هشدار داده‌اند.

در‌حالی‌که قیمت نفت در معاملات روز گذشته به پایین‌ترین سطح از سال 1991 (30 دلار در هر بشکه) رسیده بود، روز‌ سه‌شنبه شش درصد رشد کرد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، امروز هر بشکه نفت خام برنت با 6.11 درصد افزایش به 36.45 دلار رسید. هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم رشد 5.27 درصدی را تجربه کرد و به‌ازای 32.77 دلار معامله شد.

افت قیمت نفت پس از آن اتفاق افتاد که عربستان سعودی در واکنش به مخالفت روسیه برای تمدید و عمیق‌تر کردنِ کاهشِ تولید، اعلام کرد حجم تولیدش را به بیش از 10 میلیون بشکه در روز خواهد رساند.

این کشور همچنین، تخفیف‌های قابل توجهی برای مشتریان آسیایی، اروپایی و آمریکایی در نظر گرفت که طی 20 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

این در حالی است که از اواخر سال 2016 تاکنون، کشورهای اوپک به رهبری عربستان و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه، با هدف ثبات بازار و افزایش قیمت، تولید خود را کاهش داده‌اند.

توافق کاهش تولید تا پایان ماه مارس (ماه جاری میلادی) اجرایی می‌شود و این به آن معناست که با شروع ماه آپریل، کشورها مجاز خواهند بود به میزان دلخواه نفت تولید و روانه بازار کنند.

مخالفت روسیه و ناهماهنگی تولیدکنندگان در حالی رخ می‌دهد که بازار نفت طی هفته‌های اخیر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا برای نفت، به‌شدت دچار آسیب شده است.

به‌عقیده برخی تحلیلگران، شروع جنگ نفتی عربستان ممکن است ضربه‌ای برای اقتصاد ایالات متحده و بخش نفت این کشور باشد.

موسسات مالی و بانکداری بزرگ جهان از جمله سیتی‌گروب، گلدمن سَکس و سوسیته ژنرال، درباره ادامه افت قیمت طلای سیاه هشدار داده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی نیز روز دوشنبه اعلام کرد، در حال حاضر انتظار می‌رود که در سال جاری، تقاضای روزانه 90 هزار بشکه در روز کاهش یابد. اما ممکن است در بدترین حالت، این رقم چندین برابر باشد.

آژانس همچنین اعلام کرده، انتشار چشم‌انداز ماهانه نفت را به تعویق خواهد انداخت؛ چرا که تحلیلگران برای بررسی وضعیت بازار به زمان بیشتری نیاز دارد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.