کد مطلب: ۵۰۰۹۹۲

خبر مهم برای بازار ارز / پیمان‌سپاری ارز لغو می‌شود

خبر مهم برای بازار ارز / پیمان‌سپاری ارز لغو می‌شود

رئیس کمیته ارزی اتاق ایران گفت: در نشست کمیته ارزی اتاق ایران علاوه بر بررسی مصوبه ۱۷۷، خبری مبنی بر پایان یافتن پیمان‌سپاری ارزی در سال ۱۴۰۰ مطرح شد که بسیار امیدوارکننده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نشست کمیته ارزی اتاق ایران ضمن اشاره به پایان یافتن پیمان‌سپاری ارزی در سال آینده طبق لایحه بودجه ۱۴۰۰ تناقض‌های مصوبه ۱۷۷ شورای سران سه قوه با آخرین بخشنامه بانک مرکزی درباره نحوه بازگشت ارز به چرخه اقتصادی، مورد بررسی قرار گرفت.

در تازه‌ترین نشست کمیته ارزی اتاق ایران، اختلافات بین مصوبه ۱۷۷ شورای سران سه قوه با آخرین بخشنامه بانک مرکزی درباره نحوه بازگشت ارز به چرخه اقتصادی بررسی شد.

بر اساس اظهارات رئیس کمیته ارزی اتاق ایران، در این نشست، علاوه بر بررسی مصوبه ۱۷۷، خبری مبنی بر پایان یافتن پیمان‌سپاری ارزی در سال ۱۴۰۰ مطرح شد که بسیار امیدوارکننده است.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران درباره آنچه در این نشست انجام شد با اعلام این مطلب که کمیته اقدام ارزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از انتخاب رزم حسینی به‌عنوان وزیر، تشکیل شده، تاکید کرد: در کمیته اقدام ارزی سعی شده ابهاماتی که در مصوبه ۱۷۷ شورای سران سه قوه وجود دارد و تناقض‌های آن با بخشنامه بانک مرکزی رفع شود. خوشبختانه در این کمیته نمایندگان اتاق ایران نیز حضور دارند و همراهی خوبی بین اعضا شکل گرفته که امیدوارکننده است.

انصاری ادامه داد: بندی در مصوبه ۱۷۷ آمده مبنی بر اینکه هر تولیدکننده‌ای که صادرات نیز انجام می‌دهد، می‌تواند ۵۰ درصد ارز خود را برای واردات مواد اولیه موردنیاز خود اختصاص دهد و ۵۰ درصد دیگر آن را باید به سامانه نیما بدهد که این تقسیم‌بندی مورد تایید اتاق ایران نیست. چراکه روش‌های مورد تایید بانک مرکزی برای بازگشت ارز به کشور، در همین دستورالعمل نیز آمده و این تلاش برای حفظ سامانه نیما که گرفتاری‌های بزرگی برای صادرات کشور به وجود آورده، آزاردهنده است.

نایب‌رئیس اتاق ایران با تاکید بر تلاش کمیته ارزی اتاق ایران در راستای توسعه و روان‌سازی صادرات و ورود بیشتر ارز به چرخه اقتصادی، تصریح کرد: در این مدت شاهد هستیم که همراهی خوبی بین نمایندگان دولت و بانک مرکزی و نمایندگان اتاق ایران شکل گرفته و کمیته اقدام ارزی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تشکیل شده هم‌راستا با توسعه صادرات حرکت می‌کند.

بر اساس گفته‌های انصاری، امروز فضا نسبت به گذشته بسیار مساعدتر شده و اقدامات خوبی در حال انجام است البته همراهی بانک مرکزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند اثرگذاری سیاست‌گذاری‌های اخیر را بیشتر کند.

او ابراز امیدواری کرد که کمیته اقدام ارزی بتواند با همکاری بانک مرکزی، گرفتاری و محدودیت‌های جدی صادرات به مناسبت طراحی سامانه نیما و وضع مقررات غیر لازم که صادرکنندگان را آزار می‌دهد، رفع کند.

رئیس کمیته ارزی اتاق ایران با ابراز خرسندی از این خبر که قرار است بساط پیمان‌سپاری ارزی در سال ۱۴۰۰ برچیده شود، گفت: امیدواریم با این تصمیم بتوانیم از شرایط ایجاد شده برای توسعه صادرات بهره ببریم و بیش از این فرصت‌ها را از دست ندهیم.

منبع: دنیای‌اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقلام یه توضیح مختصر آخرش میداد پیمان سپاری چیه

  • ناهید

    چرا بسته معیشتی به من تعلق نمیگیرد درحالی که من هیچ درامدی ندارم…در وحلی اول وام گرفتم اما بار دوم پیام فرستادم وهیچ جواب دریافت نکردم..من به این ۱۰۰ تومان وبسته معیشتی .که حقم هست احتیاج دارم.به خدا این ظللم..این عدالت نیست.چرا؟؟؟؟؟؟