کد مطلب: ۵۷۹۳۱۱

وزیر فراخوان داد، سامانه برای مسکن اولی‌ها آماده است؟

وزیر فراخوان داد، سامانه برای مسکن اولی‌ها آماده است؟

وزیر راه و شهرسازی از مسکن اولی‌ها خواسته است که در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند، اما زیرساخت این سامانه برای ثبت‌نام آنها آماده نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به طبس از مسکن اولی‌ها خواست در صورتیکه فرم (ج) آنها قرمز نشده است، در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کنند.

وی با یادآوری این‌که سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته می‌شود،‌ افزود: در ساخت این واحدها تلاش ما این است مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد به‌صورت مستقیم از کارخانه خریداری شود تا واحدها با کمترین قیمت به‌دست مردم برسد.

اگرچه وزیر راه و شهرسازی از مسکن‌ اولی‌ها خواسته نسبت به ثبت‌نام در سامانه طرح ملی مسکن اقدام کنند اما به نظر می‌رسد زیرساخت این سامانه برای ثبت‌نام آماده نشده است.

مسکن اولی‌ها امکان ثبت‌نام ندارند

در مراجعه به سایت tem.mrud.ir متقاضی ابتدا متقاضی قوانین و مقررات، شرایط ثبت‌نام و… را مطالعه کرده و آنها را تایید می‌کند. در مرحله بعدی نیز کد ملی به همراه شماره همراه باید درج شود، پس از این کار متقاضی با دو پیام «دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا/در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است» مواجه می‌شود.

در واقع مسکن‌اولی‌ها فعلا نمی‌توانند طبق دعوت وزیر راه و شهرسازی در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند. به نظر می‌رسد معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی فعلا آمادگی این اقدام را نداشته و نتوانسته است زیرساخت مورد نیاز برای ثبت‌نام را فراهم کند.

در دولت قبل از حدود ۵۳۴ هزار واحد طرح ملی مسکن کمتر از ۴۰ هزار (حدود ۷ درصد) افتتاح شد. تسهیلات بانکی این طرح ۱۵۰ میلیون تومان است که قرار است به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یابد. میزان اقساط ماهانه این وام با سود ۱۸ درصدی و در بازپرداخت ۱۲ ساله ۴ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان است.

مجموع سود این وام در ماه ۱۲ سال دوازدهم ۳۶۱ میلیون تومان است که با احتساب اصل وام به متقاضی بیش از ۶۱۱ میلیون تومان بازپرداخت خواهد داشت.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ربا اندر ربا این جورخونه دار شدن چه ارزشی داره
    از طرفی کسی که سه میلیون حقوق میگیره چطور بالای چهارتومن قسط بده
    عجب اتاق فکری پشت این قضیه ست

  • ناشناس

    پس کسایی که فرم ج قرمزشده تکلیفشون چیه بایدچی کارکنن؟؟

  • آذر

    این حرف هاشون بیشتر شبیه جوکه. مانزدیکه دو ساله ثبت نام کردیم . یک ساله پول بی زبان رو واریز کردیم هنوز حتی زمین ندارن تخصیص بدن.تو مرحله واریز حساب موندیم?? اونوقت به باقی مردم میگن بیاین ثبت نام کنیین?

    • خسرو

      آقایون شما چرا اینو نمیگین جناب ریس جمهور اقای رئیسی همین هفته پیش بود که گفت 5 میلیون مسکن میسازیم برای مستاجران اپارتمانهایی همچون پردیس ایشان اگر راه درستم میخواهد برود کسانی هستند که نمیگذارند الان در نبود ایشان هرکسی هر کاری دلش میخواد داره میکنن جناب وزیر راه و مسکن واقعا خجالت داره تا کی این ملت باید خودشان را به خریت بزنند من یکی دارم دم در میارم اقا بنده 33 سال در تهران کارگری کرم روزی نبود که یه جای بدنم زخم نشه یه یک ریالی حق کسی رو نخوردم با زحمت زیاد سال 71 توانستم اپارتمانی برای زن و بحچه هایم بخرم ولی سال 91 زمان روی کار امدن دولت روحانی بیکار شدم تازه مثلا 24 ماه رزمنده بودم ولی هرکز سرم را خم نکردم سال 91 اپارتمانم را فوختم که کاری را شروح کنم زندگیمو فردی بالا کشید که ای کاش نداشت هرچه توی این دادگاه و اون دادگاه فریاد زدم مدرک کامل داشتم ولی یه مشت قاضی های ادم نما با گرفتن پول حق منو خوردن دو بحچه رو اواره کردن و مادری را از دوری فرزندانش گریان و نابینا کردن چون نه خانه ای داشتم و نه پولی که بتوانم نانی بخوریم اقایون وزرا که هیچی هم نیستید اقایون دولتمردان که مردانگی در وجودتان نیست و فقط حرس مال دنیا رو میزنید آقایونی که مثلا نمایند مردم در مجلس هستید و فقط برای پر کردن جیب خودتان روی اون صندلی ها نشستید حیا ، کنید کمی اطراف خودتونو نگاه کنید کمی دو خیابان بالاتر از خودتان نگاه کنید به ادمایی که نان شب و روز نذارن نکاه کنید شرم بر شما من اولش با امدن اقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور نا امید بودم ولی با عمل کرد چند وقته ایشان و افکارشان خوشبین شدم ایشان فرمودن خانه برای مستاجران نه برای سرمای داران که ده تا ده تا اسم بنویسند