خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۰۴۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا یارانه ماه رمضان کم واریز شد؟

چرا یارانه ماه رمضان کم واریز شد؟

وزیر کار وعده واریز یارانه رمضان به میزان یارانه معیشتی را داده بود اما مبلغی کمتر واریز شد، حالا این کسری یارانه را چه کسی جبران می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چهارشنبه گذشته بسه معیشتی یا یارانه ماه رمضان به حساب سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر واریز شد، اما مبلغ پرداختی با مبلغی که وعده داده شده مطابقت ندارد.

وزیر کار در این خصوص گفته بود که تمامی افراد یارانه‌بگیر معیشتی که حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم هستند و از سبد حمایتی استفاده می‌کنند، معادل آن یارانه معیشتی را یک‌ماه مازاد بر آنچه که در ماه رمضان دریافت می‌کنند، در اختیارشان قرار گیرد.

در این طرح باید برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شد؛ اما مبلغ واریزی حدود ۲۰ هزار تومان کمتر بوده است که در مجموع ۶۰ میلیون نفر رقم قابل توجهی می‌شود.

دولت ماهانه بیش از ۲۸۷۰ میلیارد تومان یارانه معیشتی بنزین می‌پردازد اما برای این طرح ۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده، یعنی حدود ۳۷۰ میلیارد تومان کمتر، که دلیل کم واریز شدن هم به خاطر بودجه کمتر آن است.

اما به نظر می‌رسد وزیر کار که وعده واریز یارانه معیشتی را داده باید درباره این موضوع پاسخگو باشد. روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتر در واکنش به این سوال تجارت‌نیوز که چرا بین وعده وزیر کار و مبلغ واریزی اختلاف وجود دارد نوشت که این واریزی‌ها به عهده وزارت کار نیست.

این پاسخ روابط عمومی در مقابل اظهارات صریح وزیر کار قانع‌کننده نیست و به این سوال پاسخ داده نشده که چرا علی‌رغم اعتراض مردم به مبلغ کسر شده، کسی پاسخگو نیست؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • الهام

    همین مبلغ واریزی 55000 تومان انقدر مسخره هست که مردم رو تحقیر کنه و به شخصیتشون توهین بشه. اما مردم سختی کش ایران در ازای هر سوالی فقط با جواب در تحریم هستیم مواجه میشن و یا سوال نمی کنند یا با یکبار پرسش و شنیدن این جواب از رو میرن چون شاهد هستن که تحریم و گرونی برای قشر خاصی اصلا وجود و معنی نداره و در ناز و نعمتند و تحریم نوعی دست اویز و پی نخود سیاه فرستادنه.. برای همین به جوابای مسخره تر از مبلغ معیشتی هر ماه و کلا بی جوابیو سکوت عادت کردن… دوستان و مردم گرفتار ابران سوال کردن به جایی نمیرسونه مارو پس حداقل شان خودمونو نگه داریم و اصلا سوال نکنیم که با سکوت یا جواب کلیشه ای همیشه روبرو بشیم

  • ناشناس

    وقتی دولت حساب کتاب نداشته باشه وزراتخانه هاشم مثل خودش میشن و حرفی که میزنند ولی تو عمل می بینیم که خلاف حرف عمل کرده و این عمل بی مدیریتی دولت و وزارت هاشو نشون میده

  • ص و

    من در این موقعیت که دوساله شغلمو ازدست دادم بیمه ندارم خونمو ازدست دادم مستاجرم بچه محصل و دانشجو دارم چه خاکی برسر کنم که یارانه معیشتی به من تعلق نمیگیرد و دلیل انرا هم میگویند گردش حساب من توسط کارتخوانی که چند سال در محل کارمن بود و به نام من بود بتلا بوده من نمیدانم چه ربطی له الان من داره که ورشکست شده ام و محتاج حتی پنجاه هزارتومان هستم ایا در این کشور به این بزرگی ایا شخصی یا مسئولی هست که بتونم اعتراضمو به ایشون اعلام کنم که به حقم برسم؟

  • ناشناس

    بله من خانواده چهار نفره هستیم ۱۵۰ هزار واریز شده

  • ناشناس

    سلام منکه خودم سرپرست هستم قبلا هم معیشتی و یارانه را میگرفتم ولی برای ماه رمضان چیزی برای من واریز نشد باید کجا اعتراض کنیم و یا پیامک بدهیم دیگه این را هم از ماها که افراد اسیب پذیر این جامعه هستیم خواهشا دریغ نکنید حق ماها خوردن نداره گناهه به خدا به کی باید حرف دلمون را بگیم ؟

  • ناشناس

    من هر صبح که از خواب بیدار میشوم اول میرم سر گوشیم به امید اینکه پیامک واریز معیشتی ماه رمضان را ببینم ولی هنوز هیچ چیزی به حسابم واریز نشده من خودم سرپرست هستم کجا باید برم و حرف بزنم ایا هنوز هم منتظر باشم ؟

  • ناشناس

    150فقط هزینه یک روز دختر پنچ ساله دیابتی من هست 150هم شد کمک

  • ناشناس

    برای من که سرپرست خانواده ام حقوق کم میگیرم دوتا بچه دارم مستاجرم ۱۲۵۰۰۰ریختن چی میشه با این پول خرید تازه اعلام کردن حق زنان سرپرست بیشتره اینه وعده هاشون حتی حق خودمونم نمیدن خدا نگذره ازشون که حق مردم را میدن به دیگران

  • ناشناس

    مشیتی … ادم یاد مش رمضون میوفته

  • امیر

    سلام من تمام شرایط که گذاشتن دارم ولی این کمک مازاد ماه رمضان را دریافت نکردم چرا؟؟؟فقط یه معیشت مثل قبل ویه یارانه گرفتم ۳ماهه بیکارم چرا واریز نشده؟کسی میدونه؟ممنون میشم جواب بدید