کد مطلب: ۴۳۷۰۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چشم‌انداز بورس در هفته آخر اسفند / شاخص بورس به کدام سمت می‌رود؟

چشم‌انداز بورس در هفته آخر اسفند / شاخص بورس به کدام سمت می‌رود؟

در نظرسنجی آخرین هفته از اسفند ماه، بیش از 66 درصد کارشناسان و معامله‌گران مشارکت کننده در نظرسنجی تجارت‌نیوز، بازار هفته را خنثی پیش‌بینی کردند. سایر کارشناسان نیز با 33.3 درصد روند آن را مثبت پیش‌بینی کردند.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بورس و آینده سهم‌ها طی هفته جاری را منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

در نظرسنجی آخرین هفته از اسفند ماه، بیش از 66 درصد کارشناسان و معامله‌گران مشارکت کننده در نظرسنجی تجارت‌نیوز، بازار هفته را خنثی پیش‌بینی کردند. سایر کارشناسان نیز با 33.3 درصد روند آن را مثبت پیش‌بینی کردند.

به‌علاوه، کارشناسان برای این هفته گروه‌های بانکی و تک‌ سهم‌ها را پیشتاز عنوان کرده‌اند.

24 اسفند 98

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علي

    شاخص بازارهاي بسياري از كشورهاي اروپايي در اخرين روز هفته معاملاتي مثبت شد . داوجونز و نزدك هم هر كدام 10% مثبت بكار خود پايان دادند رشد يك روزه داوجونز در 12 سال اخير بي سابقه بود . دستور ترامپ براي خريد نفت جهت ذخاير كشور امريكا بازار نفت مثبت خواهد شد ….
    با اين موارد بورس ايران هم تابع جهان به علاوه مسائل خود ايرانه كه در جهت مثبته تورمي بورسه

  • امیرهوشنگ اقبالی مقدم

    با سلام؛ با وجود اینکه چند سالی است در بازار باز فعالیت می کنم و آموزگار نیز می باشم؛ طبق اتفاقات جهانی شاید خوش بینی ها باعث افزایش صفهای سنگین فروش شود ولی تجربه نشان داده است که این اتفاقات بصورت گذرا بوده و در این هفته خودرویی ها فولادی ها و نفتی ها باتوجه به اینکه چند روز اخیر سهامهای خارجی نظیر نزدک روبه رشد بوده اند شاید خیلی از فروشندگان برای تقلیل ضررهای خود مجبور به فروش شوند ولی بعد از رشد چشمگیر قیمتها همین فروشندگان فشار روحی سنگینی خواهند خورد از این بابت که وقتی میتوانستند سهامشان را با سود چند درصدی بفروشند چرا با چند درصد ضرر بدلیل شایعات و نقل و گفتگوها از دست داده اند؛ نتیجه اینکه سهام در سال 99 روزهای بهتری خواهد داشت؛ و تنها فروشندگان سهام هستند که متضرر خواهند شد؛ پس احساسی تصمیم نگیرید و امیدوارانه به قضیه نگاه کنید؛ من خود در ناامیدانه ترین لحظات شاهد اتفاقات خوب و خوشایند در بازار سهام و بورس بوده ام؛

    • علیرضا

      ممنون از نظرات سازندتون

  • امیرهوشنگ اقبالی مقدم

    اینجانب بعنوان فعال اقتصادی و آموزگار و تحلیلگر بازار سرمایه و بورس، و نیز تجربیات فراوانی که در این راه کسب کرده ام؛ باید خاطرنشان کنم که خودتان را درگیر شایعات پراکنده نکنید چرا که بازار سهام غیرقابل پیش بینی است و با یک هفته منفی چهار هفته مثبت می شود و بسیاری از ریزش ها در هفته های آتی با رشد جبران خواهند شد؛ و در این میان تنها کسانی متضرر خواهند شد و انگشت به دندان خواهند گزید که تحت تاثیر جو روانی حاکم بر جامعه و گوش دادن به شایعات کذب و ناراست، سهامشان را در ضرر فروخته باشند و با مشاهده ی رشد سهام های فروخته شده ی خویش در روزهای بعد، اعصابشان بیشتر ناراحت خواهد شد؛

  • امیرهوشنگ اقبالی مقدم

    تنها کسانی در ریزش بازار موفقند که تحت تاثیر شایعات بی پایه و اساس سهام خویش را در ضرر نفروشند بلکه حتی اقدام به خرید کنند؛ روزهای خوبی در راه است و هم اکنون رشد سهام های بازار باز خارجی اتفاق افتاده و ایران کشور عزیزمان نیز روزهای خوبی پیش رو دارد؛ به شما قول می دهم؛ سال 99 سالی پر از سود و ثروت برایتان خواهد بود.

    • ناشناس

      چرا واقعا

    • ناشناس

      باسلام
      بنده از اون دسته آدهمایی بودم که تو همین بازار فروشندگان خرید زدم و به زودی سودش هم را خواهم برد

  • امیرهوشنگ اقبالی مقدم

    بعنوان حرف آخر اینکه: سهام داوجونز آمریکا پس از سقوط ناباورانه اش بار دیگر به رشد و صعود باورنکردنی خویش بازگشت و این اتفاق میمون برای سهام های داخلی نیز رقم خواهد خورد؛ یک سخن خاص برای سهامداران اینکه: شما چرا میخواهید سهامی را که در آن ضرر تحقق نیافته دارید را دستی دستی با یک کلیک آنرا به ضرر تحقق یافته تبدیل کرده و جیبتان را پُر از خالی کنید؛ اندکی صبر و استقامت اگر پیشه سازید به شما قول میدهم همین شماها با سودهای تحقق نیافته ی حیرت انگیزی رو به رو خواهید شد که حتی در خواب هم شاید نمی توانستید ببینید؛ به نظرتان چرا حقوقی ها در این اوضاعی که همه در صف فروش نشسته اند، در صف خرید برای سهامی که شما بدلیل ترس از ضرر بیشتر قصد فروش آنرا دارید دارند همدیگر را تکه و پاره می کنند؛ چون آنها باتوجه به تحلیل ها و مطالعاتی که در سهم کرده اند پیش بینی کرده اند که در روزهای آتی سهم رشد خواهد کرد و به همین دلیل در کمین نشسته اند تا شما بترسید و برای خارج کردن پولتان از بورس حاضر شوید با چند درصد ضرر باقی پولتان را پس بگیرید؛ ولی این نکته را فراموش نکنید: وقتی 10 نفر ناامیدانه در صف فروش صف بسته اند در سمت دیگر 100 نفر امیدوارانه در صف خرید نشسته اند تا سهام شما را ارزان بخرند و فردا پس فردا که گران شد بفروشند و سود کنند؛ آنها اقتصاددان و ماهر هستند و شما آماتور و بی تجربه؛ پس دستی دستی خودتان را در صف فروش قرار ندهید بلکه با خرید سهمهای بیشتر تلاش کنید تا دارایی سهام خود را بالا ببرید؛ در بازار سرمایه آنهایی که نگرش بلندمدت دارند موفق هستند وگرنه اگر شما بخواهید با یک هفته ریزش به کلی دور بورس را خط بکشید این اشتباهی فاحش است؛ سود 4 هفته خیلی بیشتر از ضرر یک هفته ای است پس عاقلانه عمل کنید و احساسی تصمیم نگیرید. شاخص کم کم دارد با روزهای بد خود خداحافظی می کند حالا این شما هستید که با عملکرد خود باعث خواهید شد که در روزهای بهبود شاخص بورس خوشحال باشید یا ناراحت؛ و تنها افرادی غمگین و ناراحت خواهند بود که سهامشان را تحت تاثیر شایعات فروخته باشند و پیروزمندانِ نهایی دوران سلامت بورس کسانی خواهند بود که احساسی تصمیم نگرفته باشند و عاقلانه خرید کرده باشند و انتظار سود بلندمدت داشته باشند. خبر خوب اینکه: بورس رو به بهبودی است؛ و سلامت بورس برای شما ثروت آفرین خواهد بود.

  • ناشناس

    التماس بورس را هم در سال 99میکنن شاهد باشید

  • یوسف جمالی مطلق

    سلام خدمت بورسی های عزیز! با وجود اینکه در هفته ی گذشته روزهای تلخی را پشت سر گذاشتیم و بسیاری از سرمایه گذاران بورسی تحت تاثیر رخدادها نااگاهانه سهام خویش را با قبول ضررهای سنگین فروختند باید خدمتتان عرض کنم که این هفته و بعد از عید طبق تحقیقات و مطالعاتی که تحلیلگران متبحر و کارآزمود انجام داده اند روزهای خوب و خوشی در راه است و در این ایام تنها سهامداران هستند که خوشحال خواهند بود و ویترین خالی ها یا همان بی سهام ها یا سهامدارانی که ناعاقلانه سهام خود را با سود اندک یا ضرر در روزهای پربحران بورس فروختند در روزهای بی بحران بورس حسرت سهامی را خواهند خورد که نه تنها مفت فروخته اند بلکه در ضرر هم فروخته اند؛ بورس در حال رشد است و تنها بردباری و صبر است که سودآفرین است؛ برایتان سالی پر از سلامت و ثروت آرزومندم. درپناه حق ؛ یا علی ……………

  • سارا اکبری

    با سلام؛ طی چند سال سابقه و تجربه در بورس باید این نکته را به شما بگویم که سلامت بورس دارد برمیگردد و در روزها و هفته های پیش رو شاهد اتفاقات خوب و خوشی خواهیم بود آمارها حاکی از آن است که اقتصاد جهانی رو به بهبود است و ایران نیز از این اتفاق خوش بی نصیب نخواهد بود. براتون جیبی پرپول و تنی سالم از خدا میخواهم

  • میثم..آگاه

    با سلام…صبور باشید سهام خود را نفروشید