کد مطلب: ۵۰۳۵۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چشم‌انداز بورس هفته / تقاضا به شاخص‌سازان بازمی‌گردد؟

چشم‌انداز بورس هفته / تقاضا به شاخص‌سازان بازمی‌گردد؟

در نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان برتر پیش‌بینی می‌شود بازار سهام در هفته پیش‌رو معاملاتی متعال داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی دو هفته اخیر عملکرد نمادهای کوچک از نمادهای شاخص‌ساز بهتر بوده است و عملکرد ضعیف شاخص‌سازان باعث روند نزولی شاخص کل شده است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در جریان معاملات این هفته از بازار سهام نیز تک‌سهم‌ها روند بهتری نسبت به شاخص‌سازان داشته باشند.

IMG 20210101 230749 467

همچنین برخی از کارشناسان روند بورس هفته پیش‌رو را به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه نزولی می‌دانند اما پیش‌بینی می‌کنند در جریان معاملات دو هفته بعد معاملات بورس بهبود پیدا می‌کند.

حمید اسدی، حقوق‌دان بازار سرمایه با اشاره در رابطه با دلایل روند نزولی سهم‌های بنیادین گفت: اولا در جریان معاملات نیمه اول امسال سهم‌های بنیادین رشد زیادی داشتند و این موضوع باعث توقف مقطعی رشد این سهم‌ها شد و طبیعتا بعد از این اتفاق گرایش سهامداران به سهم‌های کوچک بیشتر شد. دومین دلیل مربوط به راحت‌تر بودن بازارگردانی در نمادهای کوچک‌تر است به نوعی که نقدشوندگی در این نمادها را بالا برده است و همچنین سهامداران به سود بیشتر نمادهای کوچک پی برده‌اند و از طرفی سرمایه‌گذاری در نمادهای بزرگ بلندمدت است و همین امر نیز در سهامداران بازدارندگی ایجاد می‌کند.

این کارشناس در رابطه با اعتماد از دست رفته سهامداران گفت: بعد از عملکرد ضعیف صندوق‌های دولتی اعتماد مردم به سهم‌های دولتی از بین رفته است و این موضوع نیز باعث گرایش سهامداران به سهم‌های کوچک شده است. این در حالی است که دولت قرار است صندوق دارا سوم را در بازار سهام عرضه کند که با این وضعیت فکر نمی‌کنم استقبالی از این صندوق شود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Amin3070

    بورس ایران هیچ تحلیلی بر نمیداره چون دستوریه و کلن هدفشون جیب سهامدار رو خالی کردن و نوسانگیری هست ، مردم رو به خاک سیاه نشوندید با این بورس تون

  • ناشناس

    سلام تا وقتی که هدف از کنترل کردن شاخص منفی کردن سهم‌های بزرگ و شاخص ساز باشد بورس درست نمی‌شود الان شستا با اون همه زیر مجموعه 2000تومان قیمت شستا باید 10000تومان باشه

    • ناشناس

      خدا وکیلی کارشناس کی بودی تو شستا 10 تومن ارزش داره شستا خیلی ارزش داشته باشه هر سهم 3تومن

  • ساده

    صندوق etf بعدی دولت نباید به دست مردم برسه
    از صندوق پالایشی که میخواستن بلوکی واگذار کنن ولی مجبور شدن بخشی از اون رو به مردم بفروشن مشخص بود که دستهای پشت پرده برای این سهام نقشه کشیدن
    الان به راحتی باقیمانده سهام پالایشی دولت با یک‌سوم قیمت به بانکها رسید (حدود ۵ ماه قبل تصویب کردن که بانکها هم میتونن مستقیما واررد بورس بشن)
    الانم با ایجاد نارضایتی و اخلال در بازار سهام باعث میشن مردم دارسوم رو نخرن و با قیمت مناسب بلوکی برمیدارن برای خودشون

  • ناشناس

    من نمی گم خداحافظ سهام شاخص ساز یا دولتی….چون از اول هم این سهام و نمیخریدم….

  • شهریار

    فروشندگان بازار آماتورهایی هستند که به هر قیمتی سهامشون میفروشن. چون اکثرشون سهام های بزرگ خریدن روی این سهام تاثیر بیشتری گذاشته. به نظر این فروشندگان در هفته پیش رو به اتمام بودند و این هفته با تمام شدنشان شاهد رشد سریع خواهیم بود. از آنجایی که کسی شاخص نمیخره بلکه سهام میخرن پس روند شاخص اهمیتی ندارد.

  • ناشناس

    مردم فروششان تمام شود باتوجه به خریدهای سنگین حقوقی ها رشد بازار خیلی سریع خواهد بود

  • ناشناس

    با این تحلیلها دولت کیسه خودش از جیب مردم پر کرده ، و بورس و همه مردم هم به امان خدا گذاشته.

  • ناشناس

    بازار دستوری ، وعده های دروغ دولت و رسما دزدی و اختلاس از جیب مردم
    دست دولت عزیزمان درد نکنه آقای رئیسی کجاست که جلو اختلاس به این بزرگی را بگیره

  • محمد اهوازی

    سلام
    امروز سهام دولت(دارا یکم و پالایش) مثبت
    فلزات هم احتمال رشد داره

  • ناشناس

    اخه تا وقتی که نفروشی که نمیتونن ازت نوسان بگیرن! بنده اماتور هم هستم ولی همیشه تو منفی اضافه کردم! امروز هم اگه منفی باشه میخرم و میخوابونم تا حد اقل تابستون سال بعد!! حالا هرکی خواست بفروشه این دوران هم بگذرد، این دولت هم تشریفشو میبره هرچند کسی دیگم بیاد مثل همینه