خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۴۴۷۴

چند ربع سکه در بورس فروخته شد؟

چند ربع سکه در بورس فروخته شد؟

از ۲۴ دی ماه سال جاری تا هفته گذشته، به منظور کاهش التهابات بازار سکه و طلا، فروش ربع سکه در بورس کالا آغاز شد. در پنج روز معاملاتی گذشته چقدر ربع سکه فروخته شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدتی است که روند سکه و طلا با رشد قیمت دلار صعودی شده بود و این مسئله موجب شد تا سرانجام بانک مرکزی سیاست های دخالتی را جهت کاهش قیمت سکه و طلا آغاز کند. یکی از سیاست های بانک مرکزی عرضه ربع سکه در بورس کالا بود.

از ۲۴ دی ماه سال جاری فروش ربع سکه در بورس کالا آغاز شد. در ۵ روز معاملاتی گذشته چند ربع سکه در بورس کالا فروخته شد و چند نفر خریدار این سکه ها بودند؟

چه تعداد سکه فروخته شد؟

نود اقتصادی طی گزارشی در این باره نوشت: آمار معاملات ربع سکه در بورس نشان می دهد، طی ۵ روزمعاملاتی گذشته حدود ۱۷ هزار و ۳۷۷ نفر، تعداد ۶۶ هزار و ۱۴۵ قطعه ربع سکه خریداری کرده‌اند و بانک مرکزی توانسته از این طریق در مجموع بیش از ۴۸۸ میلیارد تومان از نقدینگی بازار را جمع آوری کند.

125624 812

آمار نشان می‌دهد در مجموع معاملات صورت گرفته هرقطعه ربع سکه بورسی به طورمیانگین در حدود ۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان ارزش گذاری شده است. این درحالی است که قیمت این کالا در بازارهای غیر رسمی حدود ۹ میلیون تومان ادعا می‌شود.

منبع: نبض بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امان الله درتاج

    سلام اینجا که ما نمیتونیم بخریم اگه میتونستم میخریدم

  • مهران

    مایه ۲۰۶ تحویل سه ماه با ردیف قرداد ۱۳۴۶۴۳۸۴ از ایرانخودرو در برج ۴ خریدیم که الان اواسط برج ۱۱ و درحدود ۲۰۰ روز از تکمیل وجه میگذره که خودرو هنوز نیامده به رشت و هیچکس هم پاسخگو نیست و آقای خطیبی و دیگر مدیران ایرانخودرو مرتب به دروغ میگن که معوقه نداریم.چرا مشکل مارو رسانه ای نمیکنید تا دیگران هم بفهمند که اینا فقط دروغ تحویل مردم میدن.ماشینه مارو تحویل بدید بجای خودشیرینی برای بورس

  • مهدی

    وقتی داخل بورسم حباب میفروشن میشه جوجه های آخره پاییزه سال آیندرو از همین امسال شمرد

  • ناشناس

    ارزش واقعی یک ربع سکه برای بانک مرکزی بایدمبلغی حدود 250هزار تومن به ملت فروخته شود که با این وجود برای هر قطعه سکه حدود 7 میلیون اضافه از ملت دریافت میکند و انتظار دارد که قیمت سکه در بازار افت نماید . اینها فقط هدفشان خالی کردن جیب ملت میباشد به نفع خودشان .

    • مهدی

      مرد مومن ۲۵۰ تومن یه پیتزا بهت نمیدن! یکم منطقی نظر بده

  • ناشناس

    کاش به قیمت واقعی به فروش میرفت مگه چند گرمه ربع سکه هفت میلیون خیلی بالاس خدایی