کد مطلب: ۲۲۴۹۴۱

چند شرکت در سال ۹۶ فرابورسی شدند؟

چند شرکت در سال ۹۶ فرابورسی شدند؟

تا اواخر سال ۱۳۹۶ هفت شرکت وارد فرابورس شدند، اما در آخرین روز کاری سال گذشته دو شرکت یکی در بازار دوم فرابورس و دیگری در تابلوی بنگاه‌های کوچک و متوسط وارد شدند. در نتیجه ۹ شرکت جدید در سال ۱۳۹۶ فرابورسی شدند.

در سالی که گذشت جدا از هفت شرکتی که وارد بورس شدند ۹ شرکت هم وارد فرابورس شدند که یکی از آن ها در بازار SME عرضه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از ۹ شرکتی که وارد فرابورس شدند در آخرین روز کاری سال ۱۳۹۶ دو شرکت فرابورسی شدند که ۱۰ درصد از سهام گروه کارخانجات صنعتی تبرک و شرکت ماداکتو استیل کرد به ترتیب در بازارهای دوم و SME عرضه و هر سهم «تبرک» و «فماک» به ترتیب ۱۳۸۱ و ۴۰۰۰ ریال کشف قیمت شدند.

شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک مهرماه پارسال در بازار دوم پذیرش و در آخرین روز کاری سال گذشته ۱۰ درصد از کل سهام این شرکت به تعداد ۲۲۳ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۴۲۱ سهم عرضه شد.

همچنین در آخرین روز کاری سال گذشته شرکت ماداکتو استیل کرد در تابلو رشد بازار شرکت‌های کوچک و متوسط جای گرفت که ۱۵ میلیون سهم این شرکت در نماد «فماک» عرضه و هر سهم این شرکت ۴۰۰۰ ریال کشف قیمت شد. این شرکت ۱۶ مهر ماه پارسال در تابلو رشد این بازار پذیرش شده بود.

شرکت ماداکتو استیل کرد دومین شرکتی است که در تابلو رشد این بازار عرضه شده و سومین عرضه اولیه بازار شرکت‌های کوچک و متوسط از ابتدای راه‌اندازی این بازار به شمار می‌رود. پیش از این، شرکت گز سکه در تابلو دانش‌بنیان و شرکت‌ پتروصنعت گامرون در تابلو رشد بازار SME معاملات سهام خود را دی‌ماه سال ۱۳۹۵ آغاز کرده بودند.

از ابتدای سال ۱۳۹۶ شرکت‌های دیگری مثل آسیا سیر ارس، هتل پارسیان کوثر اصفهان، لیزینگ ایران و شرق، تولید و صادرات ریشمک، سرمایه‌2گذاری مس سرچشمه، شیر و گوشت زاگروس شهرکرد و مبین وان کیش وارد فرابورس شدند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.