خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۳۶۹۵

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

 چه تعداد واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند؟

 چه تعداد واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند؟

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌گوید: طبق آخرین برآوردها از 43 هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی حدود 12 هزار بنگاه کوچک و متوسط صنعتی در وضعیت رکود قرار دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به وضعیت واحدهای صنعتی اشاره کرد و به تجارت‌نیوز گفت: 95 درصد کسب‌وکارها توسط صنایع کوچک و متوسط انجام می‌شود و صنایع کوچک 50 درصد صادرات و 70 درصد اشتغال‌زایی را بر عهده دارند. حدود 43 هزار واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که نمی‌توان از میزان تعطیلی آنها آمار دقیقی را مطرح کرد.

محسن صالحی‌نیا افزود: بنا بر شرایط امروز اقتصاد کشور میزان تعطیلی یا رکود در واحدهای صنعتی در حال تغییر است. طبق آخرین برآوردها از 43 هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی، حدود 12 هزار بنگاه کوچک و متوسط در وضعیت رکود قرار دارند. رکود در 12 هزار واحد صنعتی نیز به دلایل مختلفی بستگی دارد. برخی از این واحدها یا سهم بازار را از دست داده‌اند، برخی در تملک بانک‌ها درآمدند و برخی دیگر هستند که با سهام‌دارشان با اختلاف نظر مواجه شدند.

او اظهار کرد: برای برخی از واحدهای تولیدی که در تملک بانک‌ها هستند تفاهم‌نامه‌ای را میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاونت وزارت اقتصاد و دارایی منعقد کرده‌ایم تا برای بازگشت آنها به چرخه تولید منابع ریالی را در اختیارشان بگذاریم. در سال گذشته تاکنون با تزریق برخی منابعی ریالی حدود هزار و 300 واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به برنامه سازمان صنایع کوچک در سال آینده اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی کوچک و متوسط بر مبنای فضای کلان اقتصادی کشور تاثیر می‌پذیرند. براساس سیاست‌های کلان کشور و طبق تبصره 18 قانون بودجه، دولت نیز قرار است گام‌هایی را برای حمایت از واحدهای تولیدی بردارد. تسهیلاتی در قالب یارانه برای تکمیل طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، تامین سرمایه در گردش بنگاه‌ها، نوسازی و بازسازی تجهیزات و عارضه‌یابی و تاسیس کلینیک‌های کسب‌وکار از جمله اقداماتی است که در سال 98 برای فعالان این حوزه در نظر گرفته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ۵۱۰۰ واحد صنعتی تعطیل و ۳۱۳ هزار کارگر در بخش صنعت بیکار شدند…
    جدا از اینکه این اتفاق کشور رو به سمت مصرف گرایی میکشونه، این کارگرها از چه راهی باید امرار معاش کنند؟
    بلال فروشی، بادکنک فروشی و …