کد مطلب: ۱۴۹۵۳۸

چه عواملی بر نرخ تورم تاثیرگذار است؟

چه عواملی بر نرخ تورم تاثیرگذار است؟

اقتصاد در هفته گذشته با خبر‌های مختلفی روبرو بود که از جمله آن‌ها می‌توان افزایش قیمت مرغ، بررسی قیمت پیاز، بررسی بازار ارز و سکه، روند بازار بورس و بررسی دیگر مسائل اقتصادی اشاره کرد.

اقتصاد در هفته گذشته با خبر‌های فراوانی همراه بود که در این گزارش به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، تغییر واحد پولی کشور از ریال به تومان موضوع تازه‌ای نیست و سال‌هاست مردم از واحد تومان در معاملات خود استفاده می‌کنند.

تعطیلات پایان هفته فرصت مناسبی برای گشت‌وگذار و سپری کردن وقت در تفرجگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری سطح شهر است و می‌توان از تفریحات 2 هزار تومان تا بیش از 100 هزار تومان در سطح شهر استفاده کرد.

افزایش قیمت پیاز در دو ماه اخیر همچنان به قوت خود باقی است و با گذشت چند هفته از وعده مسئولان بخش خصوصی و وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت، قیمت این محصول هنوز به روال گذشته برنگشته است.

گرمای هوا در روزهای اخیر و فشار مضاعف به نیروگاه‌های تولید برق ضرورت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی را در کشور نشان می‌دهد.

با گسترش استفاده از فضای مجازی، فروشگاه‌های اینترنتی بیش از پیش رونق گرفته و این در حالی است که نارضایتی برخی از افراد به ویژه کاسبان را در پی داشته است.

آمار منتشر شده در گمرک حاکی از آن است که در سال 95، بیش از یک هزار و 503 تن عسل طبیعی به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به دپوی دام توسط دامداران با توجه به عید قربان گفت: متاسفانه از اول مرداد ماه دوباره شاهد افزایش قیمت گوشت در بازار بوده‌ایم، چرا که آنچه در بازار مشاهده می‌شود، با وعده مسئولان وزارت جهاد در مورد عرضه دام فاصله دارد.

در هفته‌ای که گذشت هواپیمای ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی ایران‌ایر با شماره پرواز 663 که مشهد را به مقصد بیروت ترک کرده بود، به دلیل وخامت حال یکی از مسافران در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به زمین نشست.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تیر ماه سال ۹۶ در شهر تهران به ۱۴.۵ هزار واحد رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

یکی از کارشناسان عوامل متعددی از جمله افزایش قیمت دلار، افزایش حجم نقدینگی، ایجاد شکاف بین عرضه و نقاضا باعث افزایش نرخ تورم در دو ماه گذشته دانست.

قیمت مرغ در هفته جاری در سطح خرده‌فروشی‌ها به کیلویی 8 هزار و 600 تومان رسیدکه مسئولان علت افزایش قیمت این محصول را کاهش عرضه در بازار می‌دانند و پیش‌بینی می‌کنند تا هفته آینده و با شروع عرضه جدید قیمت‌ها در بازار کاهش یابد.

در اواخر هفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور مطرح کرد که افزایش قیمت طلا و سکه در هفته اخیر به دو دلیل افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت جهانی بوده است.

در هفته گذشته در بورس خودرویی‌ها، گروه پارس‌خودرو، زامیاد و ایران‌خودرو از ابتدای تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند و سایپا، گروه بهمن، ایران‌خودرو دیزل و سایپا دیزل به دلیل عدم شفافیت در گزارش‌ها معامله نشدند.

همچنین با توجه به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دبیر کانون بانک‌های خصوصی گفت: تمام بانک‌های خصوصی در روز مراسم تحلیف رئیس‌جمهور تعطیل است و تنها برخی شعب با تایید نیروی انتظامی به صورت کشیک کار می‌کنند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.