کد مطلب: ۴۰۳۶۳۸

چگونه مجوز رستوران بگیریم؟

چگونه مجوز رستوران بگیریم؟

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس درباره شرایط اخذ مجوز تاسیس رستوران، اظهار کرد: ابتدا صاحب رستوران باید برای شروع فعالیت جهت اخذ پروانه کسب‌وکار به اتحادیه مربوط مراجعه کند.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس درخصوص مجوز رستوران گفت: هم‌اکنون مکان تجاری، یکی از اقدامات مهم در خصوص مجوز رستوران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی‌اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس درباره شرایط اخذ مجوز تاسیس رستوران، اظهار کرد: ابتدا صاحب رستوران برای شروع فعالیت جهت اخذ پروانه کسب‌وکار به اتحادیه مربوط مراجعه می‌کند. کارشناسان اتحادیه پس از بررسی‌های لازم و ثبت درخواست در دفتر، ضوابطی از جمله واقع نشدن ساختمان رستوران در بزرگراه، حریم چهارراه‌ها یا عدم مجاورت با آرایشگاه‌های زنانه، اطراف میدان، نزدیک پل و تقاطع و…را بررسی می‌کنند، سپس بعد از تایید این موضوعات، موارد شخصی درخواست‌کننده از جمله سوء‌پیشینه او را مورد بررسی قرار می دهند.

میرابراهیمی در ادامه تصریح کرد: افراد می‌توانند برای اخذ مجوز راه اندازی رستوران به آدرس خیابان طالقانی، بعد از میدان فلسطین، خیابان فریمان، پلاک ۲۷ مراجعه کنند تا بتوانند فرآیند کسب پروانه تاسیس رستوران را آغاز کنند.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس در ادامه از مدارک لازم برای کسب مجوز رستوران، گفت: شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت وظیفه از جمله مدارک لازم است، در صورت مونث بودن برای تاسیس رستوران، بانوان نیازمند یک مباشر هستند چرا که بیشتر جلسات حضور آقایان الزامی است. لازم به ذکر است که برای تاسیس و مجوز رستوران، رده سنی اهمیتی ندارد.

به گفته رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس، سرمایه‌گذاری در این صنف، بستگی به مکانی دارد که برای تاسیس آن در نظر گرفته شده است.

میرابراهیمی در پایان از نظارت بر رستوران‌ها گفت: رستوران‌ها بصورت انتخابی و دوره‌ای مورد بازرسی‌ توسط کارشناسان و اداره اماکن صورت می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.