کد مطلب: ۴۷۳۳۵۲

چگونه پالایشی یکم بخریم؟

چگونه پالایشی یکم بخریم؟

پذیره نویسی پالایشی یکم از پنجم شهریورماه آغاز شده و تا ۱۹ شهریورماه ادامه دارد، بر این اساس هر فرد دارای کدملی می‌تواند نسبت به پذیره نویسی اقدام کند و متقاضیانی که صاحب کدبورسی هستند باید از طریق کد بورسی خود اقدام به پذیره‌نویسی کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، متقاضیانی که دارای کد بورسی هستند برای خرید پالایشی یکم باید در صفحه کارگزاری خود نماد «پالایش» را جست و جو کنند. در قسمت تعداد حداقل یک و حداکثر ۵۰۰ را وارد و پس از وارد کردن قیمت روی گزینه خرید کلیک کنند.

هچنین توجه به این نکته ضروری است که ساعت ثبت سفارش ۱۲:۳۰ الی ۱۴ بوده و قیمت هر سهم نیز ۱۰ هزار تومان است. پس از ثبت سفارش و در صورتی که در قسمت سفارشات فعال ثبت شده باشد، سفارش با موفقیت ثبت شده است. بر این اساس پول در حساب شخص بلوکه می شود تا زمان امکان معامله این صندوق فرا برسد.

بر اساس این گزارش، پالایشی یکم باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس است که در قالب ETF عرضه شده است.

همه افراد با کد ملی می‌توانند نسبت به خرید این صندوق تا سقف پنج میلیون تومان اقدام کنند. البته افرادی که پیش از این دو میلیون تومان دارایکم خریداری کرده‌اند، اکنون تا سقف سه میلیون تومان می‌توانند پالایشی یکم خریداری کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    یکبار مرد و مرودنه به این دولت نه بگویید و دارا نخرید

  • حسین

    نمی خریم

  • محمد

    من دوتا خریدم مثل چی پشیمونم کاش راه برگشت داشت???

  • حسین

    نکته جالب این است که در صورتی که سهام پالایشی شنبه 99.6.15 هم منفی بخورند دیگر نیازی نیست ای تی اف پالایش_یکم دولت را بخرید و یک ماه هم پولتان بلوکه باشد.چون بنا به گفته دولت ، قیمت پایانی سهام پالایشی در روز چهارشنبه هفته قبل بعلاوه بیست درصد تخفیف ، ملاک قیمتی سهام درون ای تی اف است.الان قیمت این سهم ها از چهارشنبه حدود 15 درصد افت کرده…لذا در صورت تمایل به داشتن سهام پالایشی ، می توانید روز بعد خودتان این سهم ها را بخرید و منت دولت را هم نکشید و یک ماه هم پولتان بلوکه نشود….بدون هیچ مشکلی می توانید روز بعد شبندر شپنا شتران و شبریز رو با همان قیمتی که دولت با تخفیف میخواهد عرضه کند از بازار بخرید و نیازی به دنگ و فنگ پذیره نویسی صندوق و بلوکه شدن یک ماهه ی پولتان نیست.اگر این مساله رخ دهد نشان می دهد دولت براحتی کل سهامداران را بازیچه خود کرده و اصلا از اول هم همانگونه که وزارت نفت اعلام کرده بود گویا میلی به ارایه این صندوق نداشته و خودبخود فروش بالای واحدهای این صندوق به مردم انجام نمیشود. این وسط ملت بیچاره بازی خورده اند.

  • ناشناس

    سلام من از دارایکوو دوخرید کردم کل درایم چهار میلیون بود حرفهای خوب بنویسید تاامیدداشته بایم

  • ناشناس

    سلام
    مطمئن باشید ضرر نمی کنید
    مردم داشتند تو صف برای خرید سکه ثبت نام میکردند سال ۹۷ بعضی گفتند این ها چند میخوان بفروشند حالا ……
    در خرید سهام پالایش ضرر نمیکند حالا ۵ تومان تو حالمون باشه به چه دردی میخوره
    هرکسی پول داره بخره

  • marissa

    این کارگزاریایی که دارن بابت خرید پالایش یکم کارمزد میگیرن رو کی پاسخگوئه؟مگه غیر مجاز نیست؟؟! مفید خیلی شیک داره کارمزد میگیره لطفا پیگیری شود

  • محسن

    پالایشی یکم رو بخرید اگر صبر دارید خوراک بسیاری نیروگاه های برق کشور و واحد هی صنعتی محصولات پالایشی هست
    فقط یادتون باشه بازار بورس حداقل باید دید میان مدت داشته باشید در این مورد حداقل یکسال و نیم
    نکته دیگه اینکه سهام های موجود در صندوق پالایشی یکم در سهام عدالت شما هم هست بنابراین با خرید این صندوق از سهام عدالتتون هم حمایت میکنید به شرط اینکه بعد از آزاد سازی نه سهام عدالتتون رو بفروشید نه پالایشی یکم رو
    حقیقت اینکه بحث بر سر پنج میلیون سهم برای افراد بورس باز خنده داره درسته شاید شما بگید ما پولدار نیستیم پس لطفا اگر امنیت مالی ندارید در حد پنج میلیون وارد بورس نشید سهام عدالتتون رو نفروشید شما که هزینه ای ندادید واسه این سهام فکر کنید ندارید بذارید برای بچه ها تون بمونه وقتی
    فعالیت بورسی جای کار و فعالیت واقعی رو نمی گیره هرگز خونه یا ماشین نفروشید برای وارد شدن به بورس
    و اگر می تونید حتما پالایشی یکم رو با هدف گذاری یک سال و نیمه بخرید

  • سارا

    سلام دوستان لطفا جوابم روبدید من میخاستم از مفید دارادوم بذیره نویسی کنم بابت 5میلیون حدود18هزارتومن کارمزد میخاست بگیره مگه نگفتن کارمزد نداره لطفا جواب بدید

  • ناشناس

    دوستان من دیروز پالایش رو خرید زدم ثبت سفارش کردم ولی پولم بلوکه نشده و به حسابم برگشته، باید چیکار کنم؟