کد مطلب: ۲۷۵۰۰۰

چین دوم برگ سبز چای رو به اتمام است

چین دوم برگ سبز چای رو به اتمام است

رئیس سازمان چای کشور گفت: برداشت چین دوم برگ سبز چای در گیلان و مازندران رو به اتمام است.

حبیب جهانساز با اشاره به اینکه برداشت چین دوم برگ سبز چای در گیلان و مازندران رو به اتمام است، گفت: میزان برداشت در این مرحله 32 هزار تن محصول است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در مجموع 73 هزار تن برگ سبز چای در چین اول و دوم در باغات چای کشور برداشت شده است.

رئیس سازمان چای کشور ، ادامه داد: چایکاران گیلان و مازندران در چین دوم 32 هزار تن برگ سبز چای برداشت کردند که 49 درصد درجه یک و 51 درصد درجه دو بود.

جهانساز با اشاره به برداشت موردی برگ سبز چای ادامه داد: این چایکاران برگ سبز برداشت شده را روزانه به کارخانه‌های چایسازی تحویل می‌دهند.

وی در خصوص مطالبات چایکاران، گفت: از مجموع 156 میلیارد تومان مطالبات چایکاران تا امروز 98 میلیارد و 600 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

جهانساز افزود: از اول اردیبهشت آغاز برداشت برگ سبز چای تا امروز 16 هزار تن چای خشک در کارخانه چای سازی گیلان و مازندران تولید شده است.

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه 155 واحد کارخانه چایسازی در کشور فعال هستند، تصریح کرد: بازار فروش چای داخلی خوب به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه چین سوم از اواخر شهریورماه شروع خواهد شد، خاطرنشان‌کرد: استقبال مردم از مصرف چای داخلی رو به افزایش است و انتظار می‌رود، به دلیل سالم بودن چای ایرانی مردم خرید و مصرف چای داخلی را در اولویت قرار دهند .

60هزار خانوار چایکار شمال کشور در3 مرحله بهاره ، تابستانه و پائیزه برگ سبز برداشت می‌کنند . گیلان و مازندران 25 هزار هکتار باغ چای دارد .

منبع: فصل اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.