کد مطلب: ۶۸۲۹۳۹

جزئیات محدودیت‌ کارت‌ بانکی برای اتباع خارجی

جزئیات محدودیت‌ کارت‌ بانکی برای اتباع خارجی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از ناحیه کارت بانکی اتباع هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی در حال ساماندهی دستگاه‌های مربوطه هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که گزارش‌های میدانی حاکی از باقی ماند ن محدودیت‌های بانکی برای اتباع خارجی مجاز است، رئیس کل بانک مرکزی گفت کارت‌های بانکی اتباع خارجی هیچ محدودیتی ندارد.
به نقل از تسنیم ، «علی صالح‌آبادی» رئیس کل باک مرکزی در یک گفتگوی تلویزیونی در خصوص گزارش‌ها مبنی بر محدودیت‌های بانکی برای اتباع خارجی مجاز گفت: «هیچ کارتی محدودیتی ندارد و اتباع خارجی که صاحب کارت هستند می‌توانند مثل هر ایرانی از هر کارت بانکی تا پنجاه میلیون تومان و هر فرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان کارشان را انجام دهند».

وی افزود: «از ناحیه کارت بانکی اتباع هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی در حال ساماندهی دستگاه‌های مربوطه هستند».

صالح‌آبادی با اشاره به لزوم دریافت کد «یکتا» توسط اتباع خارجی برای دریافت خدمات بانکی ادامه داد: «وزارت کشور و وزارت اطلاعات و دستگاه‌های متولی امر در حال ساماندهی اتباع هستند و اتباع باید یک کد مشخصی را داشته باشند تا بتوانند فعالیت و ورود و خروج داشته باشد که این‌ها در حال ساماندهی است».

رئیس کل بانک مرکزی در حالی تأکید می‌کند کارت‌های بانکی اتباع خارجی مجاز هیچ محدودیتی ندارد که گزارش‌های میدانی و پیام‌های مخاطبان به تسنیم حاکی از آن است که محدودیت‌های بانکی اتباع خارجی مجاز از جمله سقف خرید و محدودیت انتقال و دریافت وجه از طریق کارت بانکی همچنان باقی است.

صالح‌آبادی پیش از این گفته بود اتباع خارجی باید برای رفع محدودیت‌های بانکی خود کد یکتا را دریافت کنند، کدی که هنوز مرجع اختصاص آن و یا سازوکار دریافت آن نامشخص است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    همش دروغه . برای ما محدودیت داره . پول هام هم به حساب ریخته نشده و کسی هم پیگیر نیست . حساب من کاملا مسدوده

  • فاطمه

    همراه بانک صادرات و پاسارگاد قطعه بانک ملت هم واریز و برداشت قطعه…