کد مطلب: ۳۹۸۲۹۷

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

خانه اولی‌ها مسکن خود را بخرند / کاهش ادامه‌دار قیمت مسکن

خانه اولی‌ها مسکن خود را بخرند / کاهش ادامه‌دار قیمت مسکن

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: چنانچه کاهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد قیمت خانه نیز در نیمه دوم سال در تهران ارزان خواهد شد. فعلا زمان مناسبی برای خرید خانه اولی‌هاست و پیشنهاد ما این است که این افراد براساس منابع مالی خود خانه مورد نظر را تهیه کنند.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خانه در نیمه دوم سال ارزان می‌شود یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: ارزان شدن قیمت خانه به کاهش قیمت دیگر شاخص‌ها همچون دلار بستگی دارد. چنانچه این رویه قیمت دلار ادامه‌دار باشد قیمت خانه نیز در نیمه دوم سال در تهران ارزان خواهد شد.

رضا حاجی علی بیگی افزود: البته این روزها بحث‌های سیاسی باعث شده که بازار ارز واکنش‌های مثبتی را از خود نشان دهد. همین ثبات و کاهش قیمت ارز بر قیمت مولفه‌های تولید ساختمان همچون قیمت مصالح ساختمانی، سیمان و آهن به نوعی اثر گذار است. چنانچه در روزهای آینده اتفاق غیرمترقبه سیاسی در کشور رخ ندهد قیمت مسکن ارزان خواهد شد.

او به شرایط فعلی بازار مسکن اشاره و اظهار کرد: فعلا خرید و فروش خانه در تهران روند رکودی دارد. در حال حاضر از بین منطق 22 گانه تهران مناطق پنج و 22 بشترین جذابیت را برای متقاضیان خرید مسکن دارد و همچان در این مناطق خرید و فروش خانه بیشتر از سایر مناطق است. در حقیقت سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این مناطق مورد اشاره دارند.

حاجی علی بیگی در توصیه‌ای به مردم گفت: مهمترین توصیه ما به خانه اولی‌ها این است که چنانچه قصد مصرف دارند هر چه زودتر نسبت به خرید خانه خود اقدام کنند؛ این در حالی است که شرایط فعلی زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو این مملکت هرچی گرون شد دیگه ارزون نمیشه

  • ناشناس

    کجا ارزون شده الان ضربدر ۳ و ۲ هست

  • جواد

    ۸۰ درصد قیمت تمام شده مسکن مربوط به زمین است و زمین وارداتی نیست پس قیمت مسکن ربطی به دلار ندارد لطفا با این حرفهای مزخرف سعی نکنید تا قیمت مسکن را بالا نگهدارید .

  • ناشناس

    آخ جون بریم بخریم دستور خرید صادر شد

  • ناشناس

    کارگر وکارمندی که حقوق ماهانه انهااز دو میلیون تومان تجاوز نمی کند از کجا بیاید مسکن بخرد زمینی که از ان خداست شما صاحب شده اید وبه قیمتهای کلانی می فروشید ومسکن را در اختیار گرفته اید و بالا پایین میکنید بترسید از خداوندکه هیچ کس ماندنی نیست

  • مجید

    مزخرف نگید لطفا.خونه پنجاه متری پانزده ساله که بوی چاه توالت میده متری ۱۴ گذاشتن.کدوم مسکن اولی میتونه بخره با این وضعیت

  • ناشناس

    منتظر دستور شما بودیم.
    شما با این خبرهای مسخرتون اصلیترین علت گرانی مسکن و … هستید.
    دلار بهونه خوبیه که دستاویزش کردید.

  • یک بدبخت فلک زده

    بابا جم کنید کشور بفنا رفته فلان نماینده مجلس …. فلان وزیر … فلان قاضی … اینها بماند فلان داماد وزیر … فلان دختر وزیر … فلان زن مجلسی … و ….