کد مطلب: ۴۶۸۹۴۵

عرضه آپارتمان‌های نوساز نقلی کاهش یافت

عرضه آپارتمان‌های نوساز نقلی کاهش یافت

بررسی تازه‌ترین فایل‌های بنگاه‌های ملکی حاکی از این است که در گروه آپارتمان‌های نقلی، عرضه آپارتمان نوساز و کلیدنخورده بسیار کم‌تعداد و در برخی از محله‌های مصرفی صفر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماجرای کمبود عرضه آپارتمان‌های نوساز در بازار فروش مسکن تهران جدید نیست و عقبه دست‌کم یک ساله دارد. با این حال در تمام ماه‌های گذشته همواره در همه گروه‌های ملکی امکان جست‌وجوی واحدهای کلیدنخورده که از سوی سازنده‌ها برای تامین نقدینگی مورد نیاز شروع پروژه جدید، اصطلاحا «تک‌فروشی» می‌شدند، وجود داشت. هر چند در هر مجتمع مسکونی یک یا حداکثر دو واحد از آپارتمان‌های تکمیل شده متعلق به سازنده برای فروش عرضه می‌شد، اما همین مقدار هم تا حدودی پاسخگوی نیاز بازار بود، چراکه طی ماه‌های اخیر از شمار متقاضیان آپارتمان‌های کلیدنخورده به دلیل فاصله زیاد بودجه خریداران و قیمت نوسازها کاسته شده است.

اما در چند هفته اخیر از تعداد آپارتمان‌های نوساز عرضه شده برای فروش در گروه واحدهای نقلی به شدت کاسته شده و تعدادی از فروشنده‌ها پس از اینکه خریدار اعلام آمادگی کرده، از فروش انصراف داده‌اند.

برخی از واسطه‌های ملکی می‌گویند از آنجا که روند تورم ملکی در ماه‌های اخیر با وجود رکود معاملاتی، متوقف نشده است، این گروه از فروشنده‌ها که به خوبی می‌دانند با توجه به میانگین استطاعت متقاضیان مسکن، امکان بهترین عرضه در تناسب با تقاضا را دارند، ترجیح داده‌اند از فروش دست بکشند. از گذشته مرسوم بوده که آپارتمان‌های نقلی را به لحاظ زود نقدشوندگی با «طلا» و «پراید» مقایسه می‌کردند و به همین خاطر اکنون فروشندگان این املاک، دلیلی برای عجله نمی‌بینند، چراکه تصور می‌کنند در هر زمان می‌توانند آپارتمان‌های خود را برای فروش عرضه کنند و همواره برای این املاک مشتری وجود دارد.

برخی نیز بر این باور هستند که انصراف فروشندگان مسکن به اخباری که درباره طرح «گشایش اقتصادی» سران قوا منتشر شده بی‌ارتباط نیست و برخی بنا دارند تصمیمات مهم اقتصادی خود را به پس از اعلام این خبر موکول کنند.

download 2

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.