کد مطلب: ۳۰۷۷۶۵

کاهش قیمت ارز ادامه دارد

کاهش قیمت ارز ادامه دارد

یک مقام آگاه بانکی با بیان اینکه علت ریزش قیمت ارز در بازار به دلیل مداخله بانک مرکزی است، گفت: امیدواریم این روند تا خالی شدن کامل حباب انتظارات ادامه یابد.

یک مقام آگاه نظام بانکی درخصوص اینکه ریزش قیمت ارز در بازار به دلیل استقبال از مداخله بانک مرکزی و همچنین توصیه کارشناسان اقتصادی برای استفاده از ابزارهای کنترلی بوده است یا اتفاق دیگری رخ داده است اظهار داشت: براساس آخرین جزئیات روند کاهشی قیمت ارز در بازار به دلیل مداخله بانک مرکزی بوده که از روز گذشته آغاز شده و این روند ادامه خواهد یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی تصریح کرد: امیدواریم مداخله‌ بانک مرکزی ادامه یابد تا حباب و انتظارات ایجاد شده برای تقاضای ارز و تبدیل دارایی‌ها کاهش پیدا کند.

این مقام آگاه بانکی در پاسخ به این سوال که در بازار شایعه شده که برخی نهادها برای جلوگیری از افزایش افساگسیخته قیمت دلار را روانه بازار کرده‌اند و ریزش قیمت به این دلیل است، با رد این موضوع گفت:‌ این بحث صحت ندارد و به دلیل رویکرد جدید بانک مرکزی و استفاده این بانک از ابزارهای مختلف روند ارز نزولی شده است.

روز گذشته قیمت دلار از حدود ۱۷ هزار تومان تا ۱۳ هزار تومان کاهش یافته است و عده‌ای نیز قیمت‌های پایین‌تر را مطرح کرده‌اند. از بازار صرافان خبر می‌رسد که خرید و فروش متوقف شده و در موارد اندک دلار آن هم با قیمت پایین خریداری می شود و صرافان دلار نمی‌فروشند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.