کد مطلب: ۶۳۱۵۰۴

کاهش قیمت ارز صرافی ملی / روند معکوس دلار و طلا

کاهش قیمت ارز صرافی ملی / روند معکوس دلار و طلا

قیمت ارز صرافی ملی امروز پنجم اسفند با حدود ۲۰۰ تومان کاهش ۲۴۶,۶۱۵ معامله شد، با درنظر گرفتن این روند کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند قیمت دلار در بازار با ۰٫۸ درصد صعود ۲۶۱۶۱ معامله می‌شود، اما قیمت دلار صرافی ملی که مدتی است وارد کانال ۲۴ هزار تومان شده، به‌نظر می‌آید روند کاهشی آن تداوم دارد و امروز پنجم اسفند با حدود ۲۰۰ تومان نزول ۲۴۶,۶۱۵ تومان به فروش رسید.

قیمت یورو نیز که دیروز ۲۸۱۹۰ تومان معامله شد، کاهش پیدا کرد و امروز ۲۷۶۴۸ قیمت خورد.

روند در بازار طلا و سکه متفاوت است. قیمت طلا در بازار روز گذشته و در ساعات انتهایی معاملات برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۸۸ هزار ۴۱۵ تومان اعلام شد، این درحالی است که نرخ طلا امروز با افزایش قیمت مواجه بوده و یک میلیون و ۲۲۸ هزار تومان ثبت شده است.

سکه هم امروز روندی صعودی را تجربه کرده و با حدود ۲٫۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۱۷۱ هزار تومان رسیده است.

اما این روند کاهش قیمت دلار ادامه دارد و نرخ آن در کانال‌های پایین‌تر تثبیت خواهد شد؟

قیمت دلار در آخرین معاملات ارزی دیروز بازار تهران

دنیای اقتصاد امروز صبح درخصوص قیمت دلار نوشته است:

در نهایت قیمت دلار در آخرین معاملات ارزی دیروز بازار تهران با ۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به سطح قیمتی ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار ارز تهران نیز ضمن اشاره به عدم انتشار اخبار جریان‌ساز سیاسی برای بازار ارز در روز‌های اخیر احتمال حضور دلار در کریدور ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان تا ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان را مطرح کردند.

این افراد همچنین از سکوت خبری این روز‌های مذاکرات هسته‌ای وین و قرار گرفتن نتیجه این مذاکرات در هاله‌ای از ابهام پس از بازگشت علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته‌ای‌ نیز سخن گفتند.

اما طبق اعلام برخی از منابع مطلع در روز‌های ابتدایی هفته آینده شورای عالی امنیت ملی جلساتی را حول محور مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی برگزار می‌کند که به عقیده برخی از تحلیلگران سیاسی-ارزی بازار تهران، خروجی این جلسات می‌تواند اخبار جریان‌سازی را برای خروج شاخص بازار ارز از این کریدور انتظار داشته باشد.

در سوی دیگر اما عده دیگری از تحلیلگران بازار ارز تهران ضمن اشاره به کانال‌شکنی‌های پنج‌گانه اسکناس آمریکایی همزمان با برگزاری دور هشتم مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۴ بر این باورند که دلار تاثیر مورد انتظار خود را با اخبار گذشته گرفته است. بنابراین اگر دلار بخواهد به سطوح پایین‌تر از نرخ روزهای اخیر برسد، نیاز به خبرهای جدید دارد.

به گفته فعالان، در حال حاضر دلار در یک فاز انتظاری قرار گرفته است. هر قطعه سکه امامی نیز در بازار دیروز با ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز سه‌‌شنبه به رقم ۱۱ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید.

آخرین اخبار مربوط به نرخ دلار، طلا و سکه در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.