کد مطلب: ۵۶۹۰۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیمان ارزان می‌شود؟/ قیمت واقعی هر پاکت سیمان ۱۷ هزار تومان

سیمان ارزان می‌شود؟/ قیمت واقعی هر پاکت سیمان ۱۷ هزار تومان

یک کارشناس صنعت سیمان از تداوم کاهش قیمت سیمان خبر داد و گفت: با وصل شدن برق کارخانه‌ها، سیمان از هفته آینده ارزان می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ساعات قطع برق صنایع سیمان کمتر شد. تولیدکنندگان می‌گویند فعلا ۳۰ درصد برق کارخانه‌ها وصل شده است اما بنا به گفته فعالان این صنعت هنوز مشخص نیست وضعیت برق صنایع چه زمانی به حالت عادی برمی‌گردد؟

نادر غفاری، کارشناس صنعت سیمان به تجارت‌نیوز گفت: در روزهای اخیر تولید نسبت به هفته‌های گذشته بیشتر شد. سیمان هم ارزان شده است و از هفته آینده حباب قیمت سیمان می‌ترکد و مردم منتظر ارزان شدن سیمان باشند.

به گفته غفاری، با آن که سال گذشته مصرف سیمان کل کشور ۶۰ میلیون تن بوده اما حالا اگر مشکل قطع برق نباشد، صنعتگران می‌توانند سیمان با ظرفیت ۸۰ تا ۹۰ میلیون تن تولید و توزیع کنند.

او ادامه داد: متاسفانه مشکل ناپایداری انرژی تولیدکنندگان منحصر به تابستان نیست و صنعتگران در زمستان هم با کمبود سوخت رو به رو می‌شوند.

قیمت واقعی هر پاکت سیمان ۱۷ هزار تومان!

غفاری همچنین با اشاره به قیمت واقعی سیمان گفت: قیمت هر پاکت سیمان از محل درب کارخانه‌ها با احتساب ارزش افزوده ۱۷ هزار تومان است.

زمستان سال گذشته اما عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان خبر از اجرای طرح عرضه مستقیم سیمان به مردم داد و اعلام کرده بود: « چنانچه هر فرد با مجوز ساخت و ساز به کارخانه‌ها مراجعه کند سیمان با قیمت مصوب به آنها فروخته خواهد شد. چرا که هدف از این طرح، توزیع عادلانه و کوتاه کردن دست دلالان است.»

این خبر در حالی اعلام شد که حالا غفاری می‌گوید که کارخانه‌ها سیمان را در حجم کم نمی‌فروشند و کسانی که بیش از ۱۰ تن سیمان نیاز دارند باید آن را از بورس کالا یا از توزیع‌کنندگان بخرند.

روز گذشته هم اسماعیل کاظمی قهی، رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان از ارزان شدن سیمان در روزهای آینده خبر داد و گفته بود: «برق کارخانه‌های سیمان وصل شده است و مشتریان برای خرید سیمان چند روز دست نگه دارند، چرا که با وصل شدن برق کارخانه‌ها سیمان ارزان می‌شود.»

برای مطالعه بیشتر خبر سقوط قیمت سیمان در راه است؟ پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام کارخانه چرا سیمان را به نرخی که به بورس میده چرا به مردم بیچاره نده سیمان خریدن شده مثل گواهینامه گرفتن ظلم پایدار نیس نگاه اوضاع مردم کنید

  • مهدی

    بقران شرم باد به این سیاستی که دولت در پیش گرفته ما در زابل سیمان ۷۰تا۶۵میخریم ولی همین سیمان داخل کشور افغانستان قیمت ۵۰تومان فروشنده افغان میده شما خودتان قضاوت کنید که دولت ما به چه قیمتی به تجار افغانی میفروش بخدا یه خانه درست کردم ۲ماه بخاطر گرانی مصالح تعطیل کردم به امید پایین آمدن قیمتها

  • ناشناس

    واقعا این دولت هم نتوانسته روقیمت بازارکنترل داشته باشد هرکسی هرقیمت دلشان میخواهد میگویند

  • ناشناس

    سلام من یک شخص قطع نخاعی هستم وپنجاه چهار سال دارم یک قطعه زمین ۱۴۰متری در شهرستان خوانسار در منطقه ای که ارزانترین قیمت را دارد دارم لذا برای ساخت نیاز به تعداد تقریبی حداقل ۸۰۰ کیسه سیمان دارم . به هر عامل فروش سیمان مراجعه میکنم سیمان ندارد . ومتاسفانه انهای که دارند با قیمت بالای ۶۰هزار میگند در حالی که حتی شخصی پول ۶۰۰ کیسه به نرخ ۴۵هزار تومال را از من گرفته ومتاسفانه فراری شده . ….
    چرا شما نرخ سیمان را ۱۷۰۰۰تومان اعلام میکنید در حالی به نرخ ۵۰هزار تومان هم گیر نمیاد . لطفا با این شماره تماس بگیرید و مشکل من را حل کنید ممنون

  • ناشناس

    سلام دولت نرخ سیمان ۱۷۰۰۰اعلام میکنه شهر ما مهرستان سیستان بلوچستان رسید پاکتی ۱۰۰هزار خیلی هم کبود هستش ملت منت کشی کنند تازه همون ۱۰۰هزار بدن .بنده خودم یه وام بنیاد مسکن گرفتم حداقل ۴۰۰پاکت میخواد ۸۰تومن وام میده ۴۰میلیون بدم برای سیمان انتظار تا کی….. نرخ پایین اومدن برای ملت یه خواب خیاله

  • ناشناس

    ما ک ن نون خور دولتیم ن حقوق و مزایا داریم با جون کنندن خودمون نمیتونیم خونه بسازیم چرا هر روز گرونتر میشه سیمان

  • ناشناس

    سلام فکر کنم مسئولین خواب کارساختمانی هم خواب

  • ناشناس

    سلام. مدت. 6ماه.است.نتوانستم.30تاکیسه.سیمان.فراهم.کنم.مامحرومین.افرادضیف.قشرکم.درامد.که.تحقیقات.کردندوگواهی.وثبت.مسکن.محرومین.پروانه.دادندوحضوری.ازنزدیک.دیدند.که.شمامنزل.قدیمیتان.راتخریب.کنیدازطرف.بنیادمسکن.وام.وکمک.بلاعوض.ونوسازی.کمک.میکند.خداشاهد6ماهه.خانوادم.سرگردونند.وضه.مالی.خوبی.نداریم.حتااجاره.نشینی.بریم.واقعن.درمضیغه.یم.توراخداکمک.کنیدحداقل.زمستونیه.یدونه.اتاق.بسازیم.تقاضادا م. ازشما. خییرین. دراین. امرخداپسندانه. کمک. کنید.خداشاهده.محتاج.30تاکیسه.سیمان.هستیم.عاجزانه.استدعادارم. کمک. کنید. باتشکر.

  • ناشناس

    کمک. بمحرومین30تاسیمان. تقاضادارم.توراخداکمک.کنیدزمستونیه.یدونه.اتاق.بسازیم.

  • ناشناس

    سلام گفتین سیمان زیر ۲۵ هزارتومان میشه اما از ۴۵هزار تومان به پایین نمیدن دلیلش چیه؟