کد مطلب: ۴۹۰۶۵۸

دو فعال بازار موبایل در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تعطیلی بازار موبایل صحت دارد؟ / مردم منتظر کاهش قیمت‌ها هستند

تعطیلی بازار موبایل صحت دارد؟ / مردم منتظر کاهش قیمت‌ها هستند

عضو انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید کاهش قیمت دلار، مردم را به کاهش قیمت موبایل امیدوار کرده و تقاضا برای خرید موبایل به شدت کم شده است. این رکود بازار در حدی است که عمده‌فروشان هم تک ‌فروش شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد برخی واحدهای صنفی و پاساژها به دلیل نوسان قیمت ارز فعلا به مردم گوشی تلفن همراه نمی‌فروشند. به گفته مردم «انگار بازار رو یه هفته بستن و واحدهای صنفی فروش ندارن تا تکلیف دلار مشخص بشه.»

این در حالی است که رئیس اتحادیه فروشندگان صوت و تصویر معتقد است که احتمالا برخی مغازه‌ها موبایلی برای عرضه به مردم ندارند و به همین دلیل موبایل نمی‌فروشند.

به گفته ابراهیم درستی، واحدهای صنفی نسبت به برخی از سایت‌های آنلاین با انصاف هستند و تخلف این سایت‌ها نسبت به واحدهای صنفی فروش موبایل بیشتر است. در این وضعیت چنانچه واحدهای صنفی کالایی داشته باشند حتما به مردم عرضه می‌کنند.

عدم فروش موبایل تکذیب شد

همچنین عضو انجمن واردکنندگان موبایل هم هر گونه عدم فروش موبایل در سطح بازار را تکذیب می‌کند و معتقد است که این روزها به دلیل رکود در بازار عمده‌فروشان هم تک فروش شده‌اند، فعلا کسی در بازار موبایل نمی‌خرد و تقاضا نیز کاهش یافته است.

به گفته رضا قربانی علت اینکه تقاضای مردم فروکش کرده این است که فعلا متقاضیان منتظر هستند تا قیمت اجناس کاهش پیدا کند.

چرا موبایل باید ارزان شود؟

در همین راستا هم رئیس اتحادیه فروشندگان صوت و تصویر به تجارت‌نیوز می‌گوید: کمبودی در بازار موبایل وجود ندارد. جنس به اندازه کافی در بازار است. این در حالیست که بازار به دلیل افزایش قیمت دلار نابه‌سامان به نظر می‌رسد.

درستی در پاسخ به این پرسش که آیا با تدوام کاهش قیمت دلار ممکن است قیمت موبایل ارزان شود؟ اظهار می‌کند: قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت موبایل دارد. این روزها قیمت دلار همچنان در حال افزایش است پس دلیلی برای کاهش قیمت موبایل وجود ندارد.

آیا بازار موبایل ممکن است در روزهای آینده روند باثباتی در پیش بگیرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    کل این مطلب میخاست بگه مغازه دارا از سایتها با انصافترن در حالی که کاملا برعکسه

  • ناشناس

    به نظر منم باید ارزون بشه

  • ناشناس

    تمام محاسبات میگه دلار با سر سقوط میکنه

  • ناشناس

    فعلا نرخ دلار در حال رشد شدید می باشد .

  • ناشناس

    وقتی دلار 28 خزار تومنه دیگه منتظر ارزونی بودن دیوانگیه و به خودشون میان میبینن گرونتر شده! وقتی فروشنده چه اینترنتی چه مغازه دار(فروشنده اینترنتی با انصافتره) گشی رو گرون میخرن نباید انتظار داشت که ارزون بدن.

    • ناشناس

      وقتی ارزون خریدن گرون نفروختن؟!

  • ناشناس

    فکر نکنم اختلاف قیمت چشم گیری باشه ولی برای احتیاط بهتره یکم صبر کنیم

  • علی

    چه مطلب بیخود و بی فایده ای

  • ناشناس

    کدوم موقع بعد از قطعنامه ۵۹۸ که یکباره قیمت اجناس آمد پایین بعد از آن قیمتها سیر صعودی گرفت دلار اون موقع چند بود درحال حاضر چنده به هیچ عنوان فکر نکنید حتی دلار قیمتش به ۱۰۰۰تومن برسه هرروز قدرت خرید مردم پایینتر اومده یک سری مشکلات داخلی اصلا به تحریم مربوط نمی شود قیمت گوشت تخم مرغ خواربار مایحتاج زندگی مردم ربطی به تحریم نداره حتی دارو این دولت قیمت به ۳۰۰۰۰تومن میرسونه حالا کردش ۲۷ هزارتومن سه هزارتومن ارزون شد چند برابرش کردی اززمان احمدی نژاد واقعا خدا قوت علی برکت الله

  • ناشناس

    اگر دلار هم ارزون نشه همینکه مردم منتظرن گوشی بیاد پایین و گوشی نمیخرن باعث میشه ارزون بشه .

  • ارین

    روحانی چارسال پیش واسه اینک انتخابش کنیم گف چنان میکنم چنین میکنم اماچکارکردینی چی چ ملتیه اخه