کد مطلب: ۳۵۸۰۸۷

اویل‌پرایس بررسی کرد:

کاهش تجارت چین نفت را ارزان کرد

کاهش تجارت چین نفت را ارزان کرد

به دنبال انتشار داده‌های مربوط به کاهش واردات و صادرات چین از سوی بانک مرکزی اروپا، قیمت نفت در معاملات روز گذشته کاهش یافت. هر بشکه نفت خام برنت روز گذشته با 0.84 درصد کاهش به 66.74 دلار رسید.

به دنبال انتشار داده‌های مربوط به کاهش واردات و صادرات چین از سوی بانک مرکزی اروپا، قیمت نفت در معاملات روز گذشته کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، قیمت هر بشکه نفت خام برنت روز گذشته با 0.84 درصد کاهش، به 66.74 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با 1.04 درصد کاهش، با قیمت 56.07 دلار معامله شد.

بر اساس این گزارش، در ماه فوریه مازاد تجاری چین به شکل غیرمنتظره‌ای و حدود 20 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است. همچنین میزان واردات این کشور برای سومین ماه متوالی روند کاهشی خود را ادامه داد.

صادرات چین با بیشترین افت خود در سه سال اخیر مواجه شد و 7.20 درصد سقوط کرد. این در حالی است که تحلیلگران و کارشناسان در نظرسنجی رویترز، پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند که پس از رشد غیرمنتظره 9.1 درصدی ماه ژانویه، در ماه فوریه، صادرات چین 4.8 درصد کاهش می‌یابد.

بر اساس یادداشتی که از سوی بانک آلمانی کومرتس‌بنک منتشر شده، واردات نفت خام چین در ماه فوریه تحت تاثیر این موضوع قرار نگرفته است. طبق گفته مقامات گمرک چین، این کشور در ماه فوریه 39.23 میلیون تن -معادل 10.23 میلیون بشکه در روز- نفت خام وارد کرده که نسبت به ماه فوریه سال گذشته حدود 21.6 درصد افزایش یافته است. این چهارمین ماه متوالی است که واردات نفت چین بیش از 10 میلیون بشکه در روز بوده است.

با این حال، نکته قابل توجه این است که علی‌رغم کاهش صادرات و واردات چین در ماه فوریه، تقاضای نفت این کشور کاهش نیافته است. با این حال تحلیلگران بر این باورند که با کاهش رشد اقتصادی، بالاخره تقاضای نفت هم کاهش خواهد یافت که این مسئله ارزان شدن قیمت نفت را به دنبال دارد.

چین در حال حاضر، بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی در جهان را به خود اختصاص داده و پیش‌بینی‌های موسسه مالی مورگن‌استنلی حاکی از آن است که تا اوایل سال 2025، تقاضا برای این خودروها به بیشترین میزان خود برسد. در گزارش این بانک آمریکایی آمده است که چین تا سال 2025 دیگر مهم‌ترین عامل افزایش تقاضا برای نفت خام در بازار جهانی نخواهد بود. ما بر این باوریم که در آن زمان پالایشگاه‌ها بزرگ‌ترین بازنده و شرکت‌های تولید باتری خودرو پیروز این میدان خواهند بود.

تقاضا برای بنزین و دیزل در چین در حال کاهش است؛ این در حالی است که واردات نفت خام چین به‌طور پیوسته افزایش یافته است. پالایشگاه‌های چینی، نفت خریداری‌شده را تصفیه و آن را صادر می‌کنند که این مسئله موجب افزایش عرضه بنزین شده است.

بلومبرگ پیش‌بینی کرده است که در سال جاری این میزان از تولید افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.