کد مطلب: ۵۴۳۲۳۶

شائبه بازگشت نفت ایران به بازار جهانی قیمت‌ها را کاهش داد

شائبه بازگشت نفت ایران به بازار جهانی قیمت‌ها را کاهش داد

قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی انرژی کاهش نسبی را تجربه کرد که دلیل آن بحث‌های مطرح شده به بازگشت ایران به بازار جهانی نفت بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت ۶۴٫۸۸ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۲۳ سنت کاهش داشته است.

قیمت نفت آمریکا هم ۱٫۳۱ دلار پایین آمد و به ۶۲٫۰۵ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش اوپک، آخرین قیمت ثبت شده برای هر بشکه نفت تولیدی این سازمان هم ۶۵٫۹۵ دلار بوده است.

به گزارش رویترز، انتشار گزارشات مثبت نسبت به مذاکرات ۱+۴ با ایران در راستای احیای برجام از جمله دلایلی بوده که طی چهار روز گذشته قیمت نفت را کاهشی کرده است.

در واقع مقامات ۱+۴ و همچنین ایران اعلام کردند: به پیشرفت‌های خوبی در راستای احیای توافق هسته‌ای دست پیدا کرده‌اند که همین امر باعث می‌شود، میلیون‌ها بشکه روزانه از تولید نفت ایران آماده ورود به بازار جهانی باشد.

طی این هفته و به خاطر افزایش احتمال احیای برجام قیمت نفت بیشترین افت هفتگی را از ماه مارس تا کنون به ثبت رسانده است.

یک مقام اروپایی در روز چهارشنبه گفته بود که مطمئن است برجام احیا خواهد شد. البته طی ماه‌های آینده شاهد افزایش قیمت نفت در بازار جهانی باشیم.بگونه‌ای که برخی کارشناسان از قیمت بالای ۱۰۰ دلار در دسامبر سال جاری صحبت می‌کنند و بانک جی‌پی‌مورگان می‌گوید، پیش‌بینی کرده قیمت نفت در پایان امسال ۷۲ دلار در هر بشکه را خواهد دید.

مورگان می‌گوید برای اینکه قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار برسد باید تقاضای روزانه نفت در بازار جهانی در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری به ۱۰۲٫۶ میلیون و ۱۰٫۳٫۶ میلیون بشکه افزایش یابد و اوپک پلاس هم عرضه نفت خود به بازار جهانی را افزایش ندهد.

سلطان احمدالجابر مدیرکل شرکت ملی نفت ابوظبی دیروز گفته بود که در حال حاضر تقاضای نفت در بازار جهانی به ۹۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بانک جی‌پی‌مورگان همچنین گفته که بازگشت نفت ایران به بازار جهانی یکی دیگر عواملی است که از رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار جلوگیری خواهد کرد.

این بانک می‌گوید: تا دسامبر سال جاری تولید نفت و میعانات گازی ایران به ۳٫۲ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت و بیش از یکسال دیگر طول خواهد کشید که شاهد رسیدن حجم تولید ایران به بیشینه خود در رقم ۴٫۲ میلیون بشکه در روز باشیم.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.