کد مطلب: ۲۸۶۱۷۱

یک کارشناس حوزه مسکن پاسخ داد:

چرا میزان معاملات مسکن نزولی شده است؟

چرا میزان معاملات مسکن نزولی شده است؟

یک کارشناس حوزه مسکن معتقد است کاهش میزان معاملات مسکن به معنای ارزان شدن خانه‌ نیست و شوک قیمت‌های طلا و ارز منجر به واماندگی متقاضیان خرید مسکن شده است.

یک کارشناس حوزه مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش میزان معاملات مسکن که در تیر ماه امسال رخ داده، به معنای ارزان شدن قیمت مسکن است؟ به تجارت‌نیوز گفت: تداوم کاهش میزان معاملات به معنای ارزان‌تر شدن قیمت مسکن نیست. در تابستان فصل تقاضا برای خرید خانه مصرفی است، اما شوک قیمت در کالاهای سرمایه‌ای همچون طلا و ارز باعث شد که مردم در این فصل نتوانند خانه مورد نیاز خود را خریداری کنند. از آن سو سازنده‌ها هم به دلیل افزایش قیمت آهن نتوانستند خانه‌های کلنگی را تخریب کنند و از نو بسازند. همین عوامل منجر به کاهش میزان معاملات در خرید مسکن شده است.

منصور غیبی افزود: در حال حاضر خریداران در این فصل داغ بی‌حرکت ایستاده‌اند و منتظر اقدامات دولت جهت ساماندهی امور اقتصادی هستند.

او اظهار کرد: در این بازه زمانی به دلیل رشد چشم‌گیر قیمت‌ها شاهد کوچ مردم به مناطق پایین‌تر هستیم. به عنوان مثال کسانی که در منطقه 7 ساکن بودند به دنبال خرید یا اجاره خانه‌هایی در مناطق 8 یا 12 هستند. زمانی که منابع رسمی قیمت متوسط خانه را هفت میلیون تومان در نظر می‌گیرند همین موضوع باعث عقب‌نشینی مردم برای خرید خانه در کلان شهری همچون تهران می‌شود.

غیبی تصریح کرد: دراین بازه زمانی اوراق مسکن نیز ارزش معاملاتی خود را از دست داده و همین موضوع‌ها باعث شده که مردم نیز نسبت به خرید خانه کناره‌گیری کنند. حال امیدواریم دولت با ارائه بسته جدید جهت حمایت از مصرف‌کنندگان مسکن بتواند ثبات لازم را در این بازار ایجاد کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اع

    آقای محترم هرچی خواست قیمت بالا بره پول مردم که زیاد نمیشه خانه ها رودست میمونه