کد مطلب: ۷۰۰۴۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیشی گرفتن دلار آمریکا از یورو/ یورو تقویت می‌شود؟

پیشی گرفتن دلار آمریکا از یورو/ یورو تقویت می‌شود؟

پس از گذشت حدود ۲۰ سال قیمت یورو از دلار آمریکا پیشی گرفت. کارشناسان معتقدند که در آینده، با توجه به افزایش نرخ بهره در حوزه یورو و همچنین، عبور از بحران انرژی، پیش‌بینی می‌شود که یورو یک رشد نسبی را تجربه کند و در محدوده‌ای نزدیک به دلار، به نقطه تعادلی برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رکود اقتصادی در منطقه پولی یورو، بار دیگر نرخ این ارز را به کمتر از قیمت دلار آمریکا رساند.

یورو سال ۲۰۲۲ میلادی را بصورت قدرتمندی آغاز کرد. اما با آغاز جنگ روسیه در اوکراین، نرخ تورم افزایش یافت و به چشم انداز رشد در حوزه این واحد پولی صدمه زد.

افت ارزش یورو پس از حدود ۲۰ سال، در حالی اتفاق افتاد که نرخ تورم آمریکا در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲، به ۹/۱ درصد رسید که بالاترین جهش سالانه تورم طی ۴۰ سال اخیر در ایالات متحده را تجربه کرده است.

در بازار ایران نیز نرخ یورو به دلار نزدیک شده است. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۹۸۸ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۷۲۷ تومان است. قیمت دلار آمریکا نیز بر اساس اعلام بانک مرکزی، امروز به ۲۸ هزار و ۴۳۲ تومان رسید.

علت افت یورو چیست؟

اما چرا نرخ ارز یورو در چند وقت اخیر به کمتر از قیمت دلار رسیده است؟

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر شاخص‌های تولید و سفارشات اروپا در وضعیت مناسبی قرار ندارد و شاهد افت رشد اقتصادی این منطقه، در کنار رشد نرخ دلار آمریکا هستیم.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: انتظار می‌رود که شاخص دلار در سطوح پایینی خود باقی بماند.

یورو تقویت می‌شود؟

آیا ممکن است که نرخ یورو دوباره تقویت شود و مجددا نرخ دلار پیشی بگیرد؟

علی صادقین در پاسخ به سوال زمان افزایش قیمت یورو و پیشی گرفتن مجدد یورو از دلار، گفت: در چند هفته آینده یا احتمالا اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال میلادی ۲۰۲۳، با توجه به افزایش نرخ بهره در حوزه یورو و همچنین، عبور از بحران انرژی، پیش‌بینی می‌شود که یورو یک رشد نسبی را تجربه کند و در محدوده‌ای نزدیک به دلار، به نقطه تعادلی برسد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.