کد مطلب: ۴۲۹۳۵۳

کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار

کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به کاهش قیمت مرغ گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عظیم حجت، عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

او افزود: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا قیمت هر کیلو مرغ زنده نسبت به روز گذشته ۲۰۰ تومان و قیمت مرغ گرم ۳۰۰ تومان کاهش یافته است.

حجت ادامه داد: با توجه به برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که ثبات نسبی قیمت مرغ تا پایان هفته در بازار ادامه یابد و تنها ممکن است به دلیل کشش جزئی تقاضا قیمت مرغ با نوسان ۲۰۰ تومانی دربازار روبرو شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، بیان کرد: بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید جوجه در بهمن قدری بیشتر از دی ماه است که بدین ترتیب کمبودی در عرضه وجود ندارد.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به مازاد تولید بیش از تقاضا صادرات جوجه یکروزه و تخم‌مرغ نطفه دار آزاد شده است که با این وجود پیش‌بینی می‌شود اگر میزان صادرات قابل توجه باشد افت محسوسی در قیمت جوجه یکروزه نخواهیم داشت.

او متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۴۳۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بنا بر نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب است که این امر حداقل ۱۵۰۰ تومان به هزینه تولید می‌افزاید به همین خاطر از مسئولان امر انتظار می‌رود که تجدید نظری در قیمت مصوب مرغ صورت گیرد.

حجت قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ را ۱۳۵۰۰ تا ۱۴۵۰۰ اعلام کرد.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ شب عید وجود ندارد، گفت: طی ماه‌های بهمن و اسفند ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت می‌گیرد که با وجود افزایش جوجه نسبت به ماه‌های آتی سال التهاب قیمتی در بازار شب عید نخواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.