کد مطلب: ۲۹۶۸۱۱

کاهش ۹ درصدی فعالیت بنادر کشور

کاهش ۹ درصدی فعالیت بنادر کشور

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور از تخفیف فروش زمین و تعرفه جابجایی به عنوان مشوق‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور نام برد.

محمد علی حسن زاده روز سه‌شنبه در حاشیه دیدار با مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور آذربایجان هدف از این مشوق ها را کمک به جذب سرمایه گذاران و رونق تجارت بندری به خصوص برای کشورهای حاشیه خزر و آذربایجان اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: توافقاتی با بنادر آذربایجان نیز برای ایجاد مشوق‌های صادراتی به ویژه در خصوص تعرفه ترجیحی گمرکی انجام شده است و این کشور نیز به این مشوق ها پایبند خواهد ماند.

حسن زاده در مورد دلایل کاهش حجم صادرات بندری بین ایران و آذربایجان گفت: در صادرات انواع کالا به آذربایجان تغییر ایجاد شد و کاهش حجم تقاضا برای سیمان از سوی کشور مقصد باعث شد تا حجم صادرات کاهش داشته باشد.

وی اضافه کرد: تجار ما باید راهکارهای دیگری را برای افزایش صادرات متناسب با تقاضای مصرف کنندگان آذری دنبال کنند.

تغییر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی علت کاهش حجم ترانزیت دریایی

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کاهش 9 درصدی حجم ترانزیت کالا از بنادر کشور را ناشی از سیاست‌های جدید اقتصادی دولت بیان کرد.

حسن زاده اظهار داشت: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت ورود 1400 نوع کالای وارداتی را به کشور ممنوع کرد و این سیاست‌ها حجم ترانزیت کالا را 9 درصد کاهش داده است.

وی اضافه کرد: در حوزه صادرات با گران شدن دلار انگیزه برای صادرات افزایش یافت و امیدواریم که با افزایش حجم صادرات، بخش بندری نیز رونق بیشتری به خود بگیرد.

فعالیت هندوستان در چابهار

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: هندوستان بر قراردادش برای ساخت پایانه در چابهار باقی است.

حسن زاده اظهار داشت: هند راهبردهای خود را در چابهار با وجود خروج آمریکا از برجام و تحریم مستبدانه این کشور بر ضد کشورمان ادامه می‌دهد.
وی به تاثیر مثبت برگزاری همایش توسعه صادرات در مسیر خزر در رونق سرمایه گذاری در بنادر استان‌های شمالی کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری این همایش درتیرماه سال جاری به میزبانی امیرآباد مازندران توانست سرمایه گذاران کشورهای حاشیه خزر را با مزیت های بندری استان های شمالی کشور به ویژه امیرآباد آشنا کند.

حسن زاده کند بودن مبادلات تجاری و سرمایه گذاری کشورهای حاشیه خزر در بنادر شمالی کشور را ناشی از نداشتن شناخت از تجهیزات این بنادر دانست و گفت: این همایش توانست سرمایه گذاران و تجار را با این مزیت ها آشنا کند و از آن زمان تاکنون تردد تجار کشورهای حاشیه خزر به بنادر شمالی به ویژه امیرآباد افزایش یافت.

وی ابراز امیدواری کرد تا این تردد بتواند پیش زمینه گسترش مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری دو جانبه در بنادر شمالی کشور شود.

همایش توسعه صادرات در مسیر خزر 21 تیرماه سال جاری در ساری به میزبانی بندرامیرآباد برگزار شد و نمایندگان و تجار 14 کشور در این رویداد اقتصادی شرکت کردند.

پس از برگزاری این همایش تاکنون تجار 2 کشور روسیه و قزاقستان برای سرمایه گذاری تفاهمنامه‌هایی را با بندرامیرآباد امضاء کردند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.