کد مطلب: ۶۴۰۰۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش ۳۳ درصدی ازدواج و افزایش ۲۲ درصدی طلاق (اینفوگرافیک)

کاهش ۳۳ درصدی ازدواج و افزایش ۲۲ درصدی طلاق (اینفوگرافیک)

بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، در دهه ۹۰ ازدواج ۳۳ درصد کاهش و طلاق ۲۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی روند ازدواج و طلاق در دهه ۹۰ نشان می‌دهد به ترتیب ۳۳ درصد کاهش و ۲۲ درصد افزایش داشته است.

بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران ، ۸۲۹۹۶۸ ازدواج در سال ۹۱ صورت گرفت که در سال ۹۹ به ۵۵۶۷۳۱ ازدواج رسید. همچنین ۱۵۰۳۲۴ طلاق در سال ۹۱ صورت گرفت که در سال ۹۹ به ۱۸۳۱۹۳رسید.

و طلاق 2 01

روند ازدواج و طلاق در دهه ۹۰٫

۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای جوانی جمعیت

روند کاهشی ازدواج و افزایشی طلاق در حالی است که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱، برای حمایت از قانون جوانی جمعیت ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفت. بیش از سه هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان این بودجه به صورت مشخص و با ذکر نام برنامه عنوان شد.

از سوی دیگر برخی از نهادها نیز بدون ذکر عنوان برنامه حمایت از قانون جوانی جمعیت و میزان بودجه اختصاصی، موظف هستند بخشی از بودجه خود را صرف حمایت از این قانون، ازدواج و فرزندآوری کنند.

بر اساس این قانون وزارت بهداشت باید بیش از ۲ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان بودجه خود را به برنامه «راهبری و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» دهد.

همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخشی از بودجه خود را باید به برنامه حمایت از تسهیلات رفاهی، ازدواج، اسکان و فرزندآوری دانشجویان اختصاص دهد. بودجه‌ای که دولت برای این برنامه ۹۷۵٫۸ میلیارد تومان در نظر گرفت.

ابلاغ قانون جوانی جمعیت به وزارتخاه‌ها

قانون جوانی جمعیت در ۲۴ آبان ماه از سوی ابراهیم رئیسی به وزاتخانه‌ها برای اجرا ابلاغ شد. این قانون در جهت تشویق جوانان برای ازدواج و تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری است و برای هر دوی این موارد حمایت‌ها و تسهیلاتی در نظر دارد. در این قانون مشوق‌هایی از جمله تسهیلات اشتغال، خرید مسکن، برای فرزندآوری اختصاص داد.

از جمله تسهیلات دیگر که در این قانون آمده می‌توان به فروش بدون قرعه‌کشی خودرو تا پرداخت یک میلیون تومانی برای سرمایه‌گذاری در بورس اشاره کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حتی اگه این طرح ها موفق هم باشن و باعث فرزنداوری بشن تمایل به خارج شدن رو میخواهید چه کنید؟

  • شهروند

    نصف همین جمعیت فعلی هم، از سر مملکت زیاد هست. مردم شعور دارن اولا ازدواج نمی کنن و ثانیا اونهایی که زندگی سختی دارن وارد طلاق میشن که کار درستی هست. مگه انسن چقدر میتونه روح و روان خودش رو تحت انواع حرارت‌های و بدبختیها قرار بده که حالا به فرض زوج باشه؟ زوج بودن چه گلی به سر دو طرف میزنه جز فشار و بدبختی و فکر و فکر. اتفاقا باید جوانها رو ترغیب کرد که از ازدواج فراری باشن تا شاید جمعیت به ۴۰ میلیون رسید و اوضاع بهتر بشه.

  • ارامش

    کاهش ازدواج به خاطر مادیات نیست به خاطر پرتوقعی و تجملات هست.
    ادم عقل میداشت یک ساعت آرامش پیش همسر را به هیچ مادیتی عوض نمیکرد.
    بی اخلاقی و ولنگاری تجمل گرایی نتیجش همینه.
    همین الان اینقدر جوانها هستند ساده و بی الایش زندگی شون رو شروع میکنند و پای همه سختی هاش می ایستند و فکر جدایی هم نمیکنند.

  • ناشناس

    جمع کنید بابا . پسره 30 سالشه تو خرج خودش مونده

  • ناشناس

    والا خجالت هم خوب چیزیه. وضع فعلی مملکت و زندگی فلاکت بار مردم دستاورد شماست اونوقت انتظار دارین با این اوضاع جوونها ازدواج کنن تازه مثل قدیما 5 6 تا ام بچه بدنیا بیارن