کد مطلب: ۳۷۹۴۸۵

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

کاهش ۶ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

کاهش 6 درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت به روند نزولی خود ادامه داد. در آخرین روز معاملات، جمعه، قیمت نفت به کمترین سطح از ابتدای سال جاری میلادی رسید و هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 61٫99 دلار معامله شد.

در پنج ماه ابتدایی سال جاری میلادی، بازار نفت رشد حدود 40 درصدی را تجربه کرده بود. با این حال طی دو هفته اخیر قیمت نفت بار دیگر نزولی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اولین روز باز شدن بازارهای جهانی، دوشنبه قیمت نفت خام برنت بار دیگر به کانال 70 دلار بازگشت.

از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت نفت در هفته‌های اخیر، افزایش نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری میان چین و آمریکا بوده است. با این حال، کاهش تولید اوپک و تنش‌های سیاسی در خاورمیانه از کاهش بیش از حد قیمت در روزهای ابتدایی هفته جلوگیری کرد.

در معاملات روز سه‌شنبه، هر بشکه نفت خام برنت به زیر 70 دلار رسید و با قیمت 68.68 معامله شد.

روز چهارشنبه نیز قیمت نفت به روند نزولی خود ادامه داد و به 68.07 دلار رسید.

نفت در ساعات ابتدایی روز پنج‌شنبه با قیمت 69.14 دلار معامله شد. با این حال در اواسط روز نفت کاهش 3.6 درصدی را تجربه کرد و به 66.54 دلار -کمترین سطح از سه ماه گذشته- رسید.

تحلیلگران بر این باورند که مهم‌ترین دلیل کاهش قیمت نفت در این روز، آمارها مربوط به رشد قابل توجه تولید نفت آمریکا از یک‌سو و تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین بوده است.

قیمت نفت که روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین میزان سه ماه گذشته رسیده بود، به روند نزولی خود ادامه داد و در آخرین روز هفته یعنی جمعه به پایین‌ترین سطح از نوامبر سال 2018 رسید.

قیمت نفت خام برنت در معاملات روز جمعه به 61.99 دلار کاهش یافت.

جنگ تجاری میان واشینگتن و چین این نگرانی را به وجود آورده که چین ممکن است از موقعیت خود به‌عنوان صادرکننده عناصر خاکی نادر به عنوان اهرمی علیه آمریکا استفاده کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چین با جدیت سرگرم بررسی محدودیت صادرات عناصر خاکی نادر به آمریکاست و احتمالا در آینده تدابیری را در این زمینه اتخاذ کند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه اعلام کرد، در نظر دارد از دهم ژوئن (ماه جاری میلادی) بر برخی کالاهای وارداتی از مکزیک تعرفه پنج درصدی وضع کند. این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به ادامه ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک است.

در عین حال گمانه‌زنی‌ها در مورد تصمیم اوپک برای تمدید یا لغو توافق کاهش تولید ادامه دارد. تولیدکنندگان اوپک و متحدان غیراوپکی آنها که از ابتدای سال جاری میلادی در مجموع تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند، به زودی در 25 و 26 ژوئن در مورد این مساله رایزنی می‌کنند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.