خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۸۰۸۴

کدام بانک تسهیلات مسکن روستایی پرداخت می‌کند؟

کدام بانک تسهیلات مسکن روستایی پرداخت می‌کند؟

تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به عنوان یکی از مهم‌ترین تسهیلات در حوزه مسکن به شمار می‌رود که هم اکنون یک بانک پرداخت این وام را آغاز کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرایط دریافت تسهیلات مسکن روستایی اعلام شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، درحالی که متقاضیان روستایی چندین ماه چشم انتظار تسهیلات مسکن روستایی بودند بالاخره چشم انتظاری در حال به پایان رسیدن است و بعد از پیگیری چندین ماهه بنیاد مسکن و نمایندگان به نظر می‌رسد که این تسهیلات به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن رسیده است.

براساس این گزارش پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از ابتدای امسال‌ چالش اصلی برای بنیاد مسکن بود که بعد از پیگیری‌های گسترده توسط بنیاد مسکن و همچنین تصویب آن در هئیت دولت، بالاخره به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن رسید و هم اکنون یک بانک اقدام به پرداخت این تسهیلات می‌کند.

براساس این گزارش پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به عنوان یکی از مهم ترین تسهیلات در حوزه مقاوم‌سازی مسکن در کشور به شمار می‌رود؛ چرا که پرداخت این تسهیلات خود می‌تواند زمینه‌ساز افزایش مقاومت واحدهای مسکونی روستایی دربرابر زلزله و سیل در کشور باشد و با توجه به تغیر اقلیم در کشور و افزایش حجم سیل به ویژه در فصول گرم سال با مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی شاهد تخریب و آسیب وارد نشدن به این واحدها خواهیم بود.

میزان تسهیلات مسکن روستایی هم اکنون ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵درصد است که مقرر شده است مابقی نرخ سود این تسهیلات یعنی ۱۳ درصد را دولت در قالب یارانه پرداخت کند. پیش از این نیز سازمان برنامه و بودجه به دلیل تورم‌زا بودن با پرداخت این تسهیلات مخالفت می‌کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بعداز۱سال انتظار حالامیگن کسانی که۱۰۰تومن گرفتن دیگه۱۰۰تومن دیگه بهش تعلق نمیگیره من باچک به سقف رسوندم بقیشوچکارکنم؟؟چراباملت این رفتارهای توهین امیزدارین

    • ناشناس

      مگه واقعا ۲۰۰ ملیونیو شروع کردن ؟

    • ناشناس

      نه خیر شروع نکردند. همش دروغه دیگه نباید باور کردکدوم بانک؟اسم بانک رو چرا نیاوردن

  • ناشناس

    بعدازیکسال تورم وچندبرابرشدن مصالح. به اوناییکه۱۰۰دادین نمیخاهین۱۰۰تومن بعدی بدین چرا؟؟؟الان من باخونه نیمه کاره چکارکنم

    • ناشناس

      خوبه همین ۱۰۰ب ما ندادن

  • ناشناس

    والا ما هر چی به بنیاد مسکن زنگ میزنیم میگن تصویب نشد، بخشنامه ای نیومده،

  • ناشناس

    همش دروغ

  • ناشناس

    کو یه ساله منتطریم بدن حالا اومدن میگن روستای شما یه ماهه شهر شده .بهتون تعلق نمیگیره.عه یه ماه پیش روستا چجوری یهویی شهر شد.خو بگین نمیدیم ما را هم خلاص کنین.با این همه گرونی مصالح وساختمون با متری ۶ملیون هزینه ۲۰۰ تومن به کجاش میرسه اخه.

  • ناشناس

    خبرتون خیلی بیخود الکی چرادروع میگید کجاوام میدن