کد مطلب: ۶۸۲۳۷۷

کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن می‌دهند؟ / متقاضیان وام ودیعه بخوانند

کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن می‌دهند؟ / متقاضیان وام ودیعه بخوانند

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی از ثبت نام وام ودیعه مسکن متقاضیان صاحب فرزند سوم فاقد مسکن در در ۶ بانک خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن می‌دهند؟

به نقل از ایبنا ، مهدی صحابی معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره شرایط پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی برای افرادی که صاحب فرزند سوم شده‌اند، گفت: این تسهیلات در قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و مختص خانواده‌هایی است که فرزند سوم آن‌ها از سال ۱۳۹۹ به بعد متولد شده‌اند و البته فاقد مسکن هستند.

به گفته وی این بخشنامه را بانک مرکزی فقط به ۶ بانک مسکن، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات، تجارت و پست بانک ابلاغ کرده است.

صحابی با بیان اینکه متقاضیان ابتدای امر باید به شعبه بانک مراجعه کنند، گفت: بانک استعلام اولیه را از سامانه سمات بانک مرکزی می‌گیرد، چون طبق نص صریح قانون این تسهیلات باید به خانواده‌های فاقد مسکن پرداخت شود.

وی ادامه داد، گفت: قرار است ظرف یکی دو هفته آینده امکان استعلام از سامانه وزارت راه و شهرسازی برای مشخص شدن مالکیت متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی که از سال ۱۳۹۹ صاحب فرزند سوم شده‌اند فراهم شود.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی افزود: درحال حاضر تنها امکانی که برای سیستم بانکی فراهم شده استعلام از طریق سامانه سمات بانک مرکزی است تا مشخص شود که متقاضی تسهیلات جعاله یا ودیعه مسکن فعال نداشته باشد.

وی بابیان اینکه این استعلام کامل نیست و نشان نمی‌دهد فرد مالک مسکن است یا خیر، گفت: اگر نص صریح قانون بخواهد اجرا شود و خانواده فاقد مسکن باشد باید از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی این استعلام صورت بگیرد.

وی افزود: با همکاران وزارت راه و شهرسازی جلساتی برگزار شده است و ظرف یکی دوهفته آینده این امکان فراهم خواهد شد که شعبات این ۶ بانک عامل بتوانند ارتباط با سامانه وزارت راه و شهرسازی داشته باشند تا آنجا مالکیت متقاضیان بطور کامل بررسی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.