کد مطلب: ۳۷۸۰۲۸

تجارت‌نیوز برررسی کرد:

کدام دلار رشد بیشتری دارد؟ / دلار آمریکا گران اما کم‌بازده

کدام دلار رشد بیشتری دارد؟ / دلار آمریکا گران اما کم‌بازده

در حالی که دلار هنگ کنگ ارزان‌ترین دلار نسبت به دلار کشورهای دیگر است، اما بیشترین بازدهی را از آن خود کرده است، دلار نیوزلند هم کم‌بازده‌ترین است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار شش کشور در بازار ارز داخلی خرید و فروش می‌شود که گران‌ترین دلار مربوط به کشور آمریکا است و ارزان‌ترین آن نیز به کشور هنگ کنگ تعلق دارد.

از بین این دلارها، ابتدا دلار آمریکا و سپس دلار کانادا جزو پرکاربرد‌ترین دلارها محسوب می‌شوند، اما بررسی میزان بازدهی مجموع دلار شش کشور نشان می‌دهد دلار هنگ کنگ برخلاف ارزان بودن با بازدهی 9.7 درصدی در روز سوم خرداد ماه سال جاری نسبت به روز 28 اسفند ماه سال گذشته، گوی رقابت را از دلار دیگر کشورها ربوده است.

در حالی که قیمت دلار هنگ کنگ در روز 28 اسفند ماه سال 97 معادل یک‌هزار و 643 تومان بود در روز پنجم خرداد ماه سال 98 با 160 تومان افزایش به رقم یک‌هزار و 803 تومان رسیده است.

دومین دلار پرکاربرد یعنی دلار کانادا به دومین دلار پربازده تبدیل شده است، به‌نحوی که در بازده زمانی مذکور با 630 تومان افزایش قیمت، بازدهی 8.4 درصدی را از آن خود کرده است.

قیمت هر دلار کانادا در پایان اسفند ماه سال گذشته معادل 9 هزار و 713 تومان بوده که در روز پنجم خرداد ماه سال جاری به رقم 10 هزار و 53 تومان رسیده است.

دلار سنگاپور نیز با بازدهی 7.8 درصدی که معادل 746 تومان افزایش قیمت است در رتبه سوم قرار گرفت که نرخ تمام شده آن در سال گذشته معادل 9 هزار و 545 تومان بوده که در روز پنجم خرداد ماه به رقم 10 هزار و 29 تومان رسیده است.

شاخص ارزی بازار ارز ایران یعنی دلار آمریکا با این که پرکاربرد‌ترین ارز است اما با بازدهی 7.4 درصدی در بازه زمانی مذکور به رتبه چهارم بازدهی انواع دلار رسیده است.

قیمت دلار در روز 28 اسفند ماه سال 97 معادل 12 هزار و 894 تومان بسته شد که با 956 تومان افزایش قیمت تا در روز پنجم خرداد ماه به رقم 13 هزار و 850 تومان رسید.

دلار استرالیا نیز بازدهی 6.8 درصدی را برای خود به ثبت رساند که در رده پنجم بازدهی قرار گرفت. قیمت این ارز در روز پایانی فعالیت بازار ارز در سال 97 معادل 9 هزار و 163 تومان بود که در روز پنجم خرداد ماه امسال با 630 تومان افزایش به رقم 9 هزار و 793 تومان رسید.

کمترین بازدهی با عدد 4.7 درصدی در بازه زمانی مذکور با افزایش 418 تومانی مربوط به دلار نیوزیلند است.

قیمت این ارز در روز 28 اسفند ماه سال گذشته معادل هشت هزار و 858 تومان بوده که در روز پنجم خرداد ماه سال جاری به رقم 9 هزار و 276 تومان رسیده است.

دلار

دلار هنگ کنگ برخلاف ارزان بودن نسبت به دلار دیگر کشورها بازدهی بیشتری دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.