کد مطلب: ۱۵۱۳۰۱

کرباسیان: محور کار من رفع موانع تولید است

کرباسیان: محور کار من رفع موانع تولید است

کرباسیان گفت: محور کار من قانون رفع موانع تولید و بهبود مداوم فضای کسب‌وکار خواهد بود. در این زمینه من بر ایجاد تقاضا، بهبود تولید و توسعه صادرات تاکید خواهم کرد.

مسعود کرباسیان، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، در بیست و نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به برخی برنامه‌های خود برای تصدی پست وزارت اقتصاد اشاره کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کرباسیان گفت: اصل اساسی در کار من هماهنگی است. من با اکثریت قریب به اتفاق اعضای دولت دوست و همکار بوده‌ام. و بنا دارم با هماهنگی برنامه‌های خود را پیش ببرم.

وی در مورد کاهش نرخ سود بانکی و تک‌نرخی کردن ارز گفت: همه این امور را قبول دارند، اما مهم اجرای آنهاست. ما قادر به پیش‌بینی دقیق وضعیت اقتصادی ایران در آینده نیستیم، که اگر بودیم مشکلات کنونی پیش نمی‌آمد. اما می‌توانیم با به‌کارگیری دانش جمعی که یکی از مصداق‌های آن اتاق‌های بازرگانی است، بسیاری از مشکلات را حل کنیم. من خودم عضو هیات رئیسه اتاق ایران هستم و قول می‌دهم که از ظرفیت کارشناسی اتاق‌های بازرگانی، از جمله تهران استفاده کنم.

کرباسیان در مورد اینکه چه برنامه‌هایی در وزارت اقتصاد خواهد داشت، گفت: ما نیازی به تطبیق قوانین جدید نداریم. همین حالا قوانین بالادستی بسیاری از جمله سند چشم‌انداز بیست ساله، برنامه اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه، قانون بهبود مداوم فضای کسب‌وکار و امثال اینها را داریم.

کرباسیان در مورد تجربه خود در گمرک جمهوری اسلامی هم گفت: من در گمرک با بیست و سه سازمان کلنجار رفتم تا بتوانم وضعیت گمرک را بهبود ببخشم. در این مدت علاوه بر امور اجرایی موفق شدیم سطح مطالبات مردم را هم از گمرک بالا ببریم. به عنوان مثال ما به صورت مداوم تراز تجاری ایران را اعلام می‌کریم. و در یک مورد که آمار به‌روزرسانی نشده بود، هیات دولت از من خواست که حتی اگر تراز تجاری منفی هم شده است، آمار را به‌روزرسانی کنیم.

کرباسیان ادامه داد: محور کار من قانون رفع موانع تولید و بهبود مداوم فضای کسب‌وکار خواهد بود. در این زمینه من بر ایجاد تقاضا، بهبود تولید و توسعه صادرات تاکید خواهم کرد. در مورد سرمایه‌گذاری خارجی هم قطعا باید توجه داشته باشید که این مورد تنها به وزارت اقتصاد ارتباط ندارد.

وی افزود: من علاوه بر شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، که اجرای آن وظیفه من است، تعهد می‌دهد شوراهای تخصصی دیگری هم با حضور اقتصاددان‌ها و نیز فعالان بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی برگزار کنم. امیدوارم جلسات مشترک بیشتری داشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.