کد مطلب: ۴۲۹۷۱۷

گروه قطعه‌سازی کروز لوح زرین شرکت نوآور محصول برتر ایرانی را دریافت کرد

گروه قطعه‌سازی کروز لوح زرین شرکت نوآور محصول برتر ایرانی را دریافت کرد

جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد و کروز از میان ۷۰۰ شرکت ایرانی، تنها شرکت برتر قطعه‌ساز شد.

اختتامیه چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با حضور محمود فتوحی فیروزآبادی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، جمعی از فناوران و شرکت‌های فناور در دانشگاه شریف آغاز برگزار شد و در پایان این مراسم کروز جزء شرکت‌های برتر در بین شرکت‌های فناور و نوآور معرفی شد.

جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد و کروز با ارائه ECU نسل جدید به عنوان محصول جدید داخلی‌سازی شده خود در این جشنوار شرکت کرد که از میان ۷۰۰ شرکت ایرانی، تنها شرکت برتر قطعه‌ساز شد.

شرکت صنایع تولیدی کروز، پلیمر آریا سول، بانک پاسارگارد، بانک رفاه، شرکت بهسازان ملت، شرکت پتروشیمی جم و… از جمله شرکت کنندگان چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی هستند.

جعفر اسدی در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: دانشگاه شریف در حال رقم زدن اتفاقات جدیدی در حوزه نوآوری است.‌ این دانشگاه به شرکت‌های بزرگ کمک کرده تا محصولات نوآورانه‌ای را طراحی و تولید کنند.

رئیس کمیته اجرایی جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی بیان کرد: اهداف این جشنواره جریان‌سازی برای نهادینه کردن فرهنگ نوآوری، شناسایی ارزیابی و تعیین برترین نوآوری شرکت‌های ایرانی، معرفی و قدردانی از تلاشگران صنعت کسب‌وکار و کمک به شرکت‌ها در زمینه شناسایی نقاط بهبود فرایند توسعه محصول جدید است.

وی افزود: ایجاد جایگاه ویژه و انحصاری در بازار، کمک به ایجاد فرآیندهای نواوری محصول مشتری محور و دریافت گزارش بررسی فرآیندهای نواوری محصول از جمله مزیت‌های جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی است.

اسدی مطرح کرد: فرایند اجرایی جشنواره بدین شکل است که در ابتدا تیم اجرایی بازار را رصد می‌کند، کاربرگ‌های ارزیابی اولیه را به شرکت‌های بزرگ ارسال می‌کند، جلسات ارزیابی حضوری برگزار می‌کند، محصول در جشنواره حضور می‌یابد و در نهایت گزارشی از بازخورد مشتریان به شرکت ارسال می‌شود.

رئیس کمیته اجرایی جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی گفت: این جشنواره سه رویکرد اصلی دارد که شامل ایجاد نوآوری، شبکه‌سازی و ایجاد موج نوآوری است.

در ادامه مراسم نماینده شرکت کروز لوح زرین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی را دریافت کرد و با اشاره به توضیح مختصری از این شرکت در خصوص ارزیابی اهمیت نوآوری در شرایط حاضر گفت: ماهیت کسب‌وکار نسبت به سایر موارد بسیار متفاوت است و در اصل نوآوری به منزله وجود کسب‌وکار و اقتصاد ایجاد می‌شود. صنایع متفاوت کشور ما متاسفانه در همه دوره‌ها به دلیل پایین بودن قیمت ارز و شرایط بهتر برای واردکنندگان، به جای تولید از واردات استفاده می‌کنند.

وی برای حرکت و پیشرفت اقتصاد کشور توسط جوانان به آنان توصیه کرد: نوآوری در قالب شرکت‌های بزرگ بیشتر از شرکت‌های کوچک معنا و مفهوم دارد و می‌تواند سبب ایجاد کسب‌وکار و به حرکت افتادن موتور اقتصاد شود، البته شرکت‌های کوچک هم به اندازه خود می‌توانند کارآفرین باشند و در پیشبرد اقتصاد در تولید کمک کنند.

نماینده شرکت کروز درخصوص حمایت از بخش خصوصی تصریح کرد: در کشور ما تعداد شرکت‌های خصوصی کمتر از شرکت‌های دولتی است که سیاست‌های آن ها در حال تغییر می‌باشد. تولیدات سبب پیشبرد کشور می‌شود و ایجاد ثروت ملی تنها به دست تولیدکنندگان انجام خواهند شد که در این بین بخش خصوصی بسیار اثربخش‌تر است. بخش خصوصی به دلیل ذی‌نفع بودن خود دلسوزی بیشتری در صنایع دارد که سبب تولیدات بیشتر از بخش دولتی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.