کد مطلب: ۴۳۵۵۳۲

زنگنه:

ویروس کرونا بر تولید نفت ایران تاثیری نداشته است

ویروس کرونا بر تولید نفت ایران تاثیری نداشته است

وزیر نفت ایران با بیان اینکه ویروس کرونا هیچ تأثیری بر تولید نفت ایران نداشته، نشست امروز (جمعه) اعضای اوپک و غیراوپک را «سخت» پیش‌ بینی و ابراز امیدواری کرد که طرح پیشنهادی اعضای اوپک برای کاهش یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز به‌منظور مقابله با آثار منفی کرونا بر بازارهای جهانی، مورد توافق قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیژن نامدار زنگنه روز جمعه پیش از حضور در هشتمین نشست وزارتی اوپک و غیراوپک به خبرنگاران گفت: دیروز در اجلاس داخلی اوپک تصمیم گرفتیم پیشنهاد کاهش ١.٥ میلیون بشکه‌ای تولید را در نشست امروز سازمان کشورهای صادر کنند نفت (اوپک) و غیراوپک ارائه دهیم که بعد این پیشنهاد تکمیل شد به نحوی که این میزان کاهش تا پایان سال جاری میلادی ادامه پیدا کند.

وی توضیح داد: پیشنهاد این‌گونه است که یک میلیون کاهش را اوپک و نیم میلیون بشکه کاهش را غیراوپک عهده‌دار شوند.

این طرح قرار است امروز در هشتمین نشست وزارتی اوپک و غیراوپک مطرح شود اما گزارش‌ها حاکی است که روسیه به عنوان یکی از اعضای کلیدی کشورهای غیر اوپک با این طرح مخالف است.

زنگنه می‌گوید: اجلاس سختی پیش روست و امیدواریم این توافق به سرانجام برسد و عملیاتی شود.

وزیر نفت ایران در پاسخ به اینکه آیا روسیه این پیشنهاد را خواهد پذیرفت، گفت: تا الان نظر رسمی موافق اعلام نکرده‌اند اما صراحتا هم مخالفتی ابراز نکرده‌اند.

وزرای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (پنجشنبه) در پرتو آثار منفی ویروس کرونا بر تقاضای جهانی، در مقر دائمی این سازمان در وین، تشکیل جلسه دادند.

بر اساس بیانیه‌ای که در پایان نشست منتشر شد، جلسه بعدی اوپک ۲۰ خرداد برگزار می‌شود تا اعضا تاثیر کاهش تولید بر قیمت نفت در بازارهای جهانی را بررسی کنند.

با شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، میزان تقاضا برای نفت روند نزولی داشت.

سطح تقاضا برای خرید نفت بویژه از سوی چین به عنوان بزرگ ترین وارد کننده نفت به خاطر تعطیلی بخشی از صنایع تولیدی این کشور کاهش یافت.

کاهش حمل و نقل در سطح جهانی نیز که تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا است موجب شده تقاضا برای خرید نفت روند نزولی داشته باشد.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که رشد تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه نخست ۴۳۵ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به پایین‌ترین حد در یک دهه گذشته رسیده و ممکن است آمار پیش بینی شده، افت بیشتری پیدا کند.

زنگنه می‌گوید ویروس کرونا هیچ تأثیری بر تولید نفت ایران نداشته است و ما همانند گذشته تولید می‌کنیم؛ اما در حمل‌ و نقل و داخل شهرها شاهد کاهش مصرف بوده‌ایم.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    درست می‌فرمایند خودش اون بالاست و میگه لنگش کن کارمند بد بخت نه ماسک نه دستکش نه لوازم حفاظتی ضد ویروس نه داروی درستی هست که اگه بیمار شد بتونه توی محل کارش استفاده کنه …….