کد مطلب: ۴۴۲۷۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کرونا نیم میلیارد نفر دیگر را زیر خط فقر می‌برد

کرونا نیم میلیارد نفر دیگر را زیر خط فقر می‌برد

گزارش‌ها نشان می‌دهد، رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، احتمالا نیم میلیارد نفر، معادل هشت درصد جمعیت جهان، را به زیر خط فقر سوق دهد.

گروه خیریه بین‌المللی آکسفام (Oxfam)، در گزارشی هشدار داده است که رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ، ممکن است نیم میلیارد نفر (هشت درصد از جمعیت جهان) را به‌سوی فقر سوق دهد، مگر اینکه اقدامات فوری در این زمینه انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس دسته‌بندی‌های بانک جهانی افراد با دستمزد ۱٫۹ دلار در روز در کشورهای با درآمد بسیار پایین، دستمزد ۳٫۲ دلار در روز در کشورهای با درآمد پایین‌تر از متوسط و دستمزد ۵٫۵ دلار در روز در کشورهای با درآمد بالاتر از متوسط فقیر محسوب می‌شوند.

دانشگاه کینگز لندن و دانشگاه ملی استرالیا در مطالعات خود تاثیر کوتاه‌مدت شیوع بیماری کووید-۱۹ را بر روی گروه‌های ضعیف انجام داده‌اند. به‌گفته محققان، پیامدهای این بیماری در برخی مناطق مانند شمال آفریقا، آفریقای جنوبی و خاورمیانه می‌تواند به‌مراتب بدتر باشد و پیشرفت‌های حاصل‌شده طی ۳۰ سال گذشته را از میان ببرد.

در جدی‌ترین سناریو، سقوط ۲۰ درصدی درآمد رخ می‌دهد. این روند به افزایش ۵۴۷ میلیون نفری تعداد فقرا با درآمد کمتر از ۵٫۵ دلار در روز منجر خواهد شد.

سازمان ملل متحد در همین راستا، درباره از میان رفتن نیمی از مشاغل در آفریقا هشدار داده و اعلام کرده است که ۲٫۵ تریلیون دلار برای حمایت از کشورهای در حال توسعه در طول دوره بحران مورد نیاز است.

وزرای کشورهای گروه ۲۰، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول قرار است هفته آینده درباره اعطای وام به این کشورها نشستی برگزار کنند.

گروه آکسفام از آنها خواسته است تا بر سر یک بسته نجات جهانی موافقت و از سقوط اقتصاد جهان جلوگیری کنند.

نمودار زیر نشان می‌دهد که شیوع کرونا در کدام مناطق می‌تواند، افت ۲۰ درصدی درآمد و افزایش تعداد فقرا را به‌دنبال داشته باشد:

ویروس کرونا

منبع: statista

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.