کد مطلب: ۲۰۰۷۲۰

کشته شدن دست‌کم ۸۷ کودک در درگیری‌های خاورمیانه

کشته شدن دست‌کم ۸۷ کودک در درگیری‌های خاورمیانه

یونیسف از کشته شدن دست‌کم ۸۷ کودک در درگیری‌های کشورهای عربی طی ماه گذشته میلادی خبر داد.

خیرت کابالاری، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: دست‌کم ۸۷ کودک در جریان درگیری‌ها در عراق، لیبی، فلسطین، سوریه و یمن طی ماه ژانویه گذشته کشته شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ادامه افزود: ادامه یافتن کشتار روزانه کودکان و مجروح شدن آن‌ها غیر قابل قبول است. این کودکان تاوان سنگینی برای این جنگ‌ها پرداخته‌اند که هیچ گناهی در آن نداشتند.

کابالاری همچنین خاطرنشان کرد: گزارش‌ها بیانگر این است که شدت گرفتن درگیری‌ها در سوریه طی ماه گذشته باعث کشته شدن ۵۹ کودک شده است.

در بنغازی واقع در شرق لیبی نیز سه کودک به دنبال یک حمله انتحاری کشته شدند، سه کودک دیگر نیز به خاطر بازی کردن در نزدیکی ذخایر غیر منفجره نیز کشته شدند چهار کودک نیز در جریان این انفجار در حالت جراحت به سر می‌برند، در شهر موصل نیز در جریان یک انفجار یک کودک کشته شد.

به گفته وی، یک کودک دیگر نیز در روستایی در نزدیکی شهر رام‌الله در فلسطین کشته شد.

مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا همچنین تصریح کرد: در لبنان ۱۶ تن از آوارگان کشته شدند که چهار تن از آن‌ها کودک بودند و طی فرار از جنگ سوریه در فصل زمستان یخ زدند و شماری از کودکان نیز سرمازده و به بیمارستان منتقل شدند.

وی در ادامه گفت: در خاورمیانه و شمال آفریقا میلیون‌ها کودک در شرایط نامساعد زندگی می‌کنند و کودکی‌شان از آن‌ها سلب شده و در طول زندگی‌شان شاهد درگیری، بازداشت‌ها، سوء استفاده، محرومیت از رفتن به مدرسه، عدم دسترسی به خدمات اصلی بهداشتی و محرومیت از حقوق اولیه خود حتی بازی کردن، هستند.

منبع: النشره

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.