کد مطلب: ۳۰۶۲۱۱

کشف تریاک و هروئین از تیوپ کرم آرایشی

کشف تریاک و هروئین از تیوپ کرم آرایشی

ماموران گمرک ایران هروئین و شیره تریاک از ­داخل تیوپ کرم آرایشی کشف کردند.

ماموران گمرک امام خمینی موفق شدند با ­استفاده از مهارت‌های خود و با رصد و کنترل یک چمدان مسافری و با استفاده از دستگاه ایکس ری از داخل تیوپ های کرم آرایشی، 90 گرم هروئین و 355 گرم شیره تریاک شناسایی و کشف کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ماموران پس از اسکن چمدان مسافری به وسیله ایکس ری، به محتویات آن مشکوک شده و به بازرسی آن اقدام کردند و متوجه غیرعادی بودن، تیوپ کرم آرایشی شده و به باز کردن آن اقدام کردند. در این بازرسی مشخص شد که 90 گرم هروئین و 355 گرم شیره تریاک در این بسته های تیوپ جاسازی شده است.

بنابراین گزارش؛ کشفیات مواد مخدر در سال 97 در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 570 درصد رشد داشته است. هم چنین ­گمرک ایران در سال 96 نیز نسبت به سال قبل توانست در کشفیات مواد مخدر 457 درصد رشد را تجربه کند.

رقمی که نشان میدهد کشفیات مواد مخدر در طول سال‌های 92 تا 96 سیر صعودی داشته و از رقمی بیش از 18 تن به رقمی بیش از 154 تن در سال 96 رسیده است و گمرک ایران در کشفیات مواد مخدر در این بازه زمانی، رشدی 740 درصدی را برای خود ثبت کرده است.

همچنین به تازگی سازمان جهانی گمرک در گزارشی اعلام کرد که گمرک ایران در شناسایی و کشف مخدرهای جدید نیز در دنیا رتبه نخست ­­را کسب کرده است.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.