کد مطلب: ۲۹۱۸۸۳

کشورهای آسیایی پیشتاز رشد اقتصادی در جهان

کشورهای آسیایی پیشتاز رشد اقتصادی در جهان

بانک ملی قطر با پیش‌بینی نرخ رشد کشورهای جهان در سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ اعلام کرد میانمار رکورددار سریع‌ترین رشد اقتصادی جهان خواهد بود.

این بانک با همکاری صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی کشورهایی که بالای ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارند را بررسی کرده است. در این بررسی‌ها رشد سال‌های گذشته چین که بالاترین نرخ رشد اقتصادی و کیفیت استاندارد زندگی در قرن گذشته را داشته مد نظر قرار نگرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، برهمین اساس، بدون در نظر گرفتن رشد سال‌های قبل چین، میانمار رکورددار سریع ترین نرخ رشد اقتصادی جهان در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ با میانگین رشد سالانه ۸.۱ درصد خواهد بود و سطح زندگی مردم این کشور تا آن سال در مقایسه با قرن گذشته ۲۷۵ درصد بهتر شده است. این کشور که زمانی با درآمد سرانه ۱۵۰۰ دلار در سال یکی از فقیرترین کشورها بود اکنون به کشوری پیشرو در رشد اقتصادی و جذب سرمایه گذاری تبدیل شده است.

به گفته بانک جهانی، کشورهایی مانند میانمار که نیمی از جمعیت ان در زیر خط فقر زندگی می کرده‌اند برای بهبود سطح زندگی شهروندانشان باید به فکر یکپارچگی اقتصادی و ادغام در جامعه جهانی باشند و با کشیدن حصار به دور خود دستاورد چندانی نخواهند داشت.

پس از چندین دهه رشد سریع و متمادی، چین اکنون از کشوری فقیر به کشوری با درآمد متوسط تبدیل شده هر چند که به گفته صندوق بین المللی پول، حفظ این رشد تقریبا غیرممکن خواهد بود و در ۶ سال پیش رو متوسط نرخ رشد اقتصادی چین ۴.۷ درصد خواهد بود.

به گفته بانک ملی قطر، ۱۰ کشوری که در سال های پیش رو سریع ترین نرخ رشد اقتصادی جهان را خواهند داشت به ترتیب عبارت اند از:

۱-میانمار

۲-هند

۳-اتیوپی

۴-بنگلادش

۵-چین

۶-ویتنام

۷-روآندا

۸-فیلیپین

۹-کامبوج

۱۰-ازبکستان

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.